همشهری‌آنلاین: کارشناسان شرکت کننده در کنفرانس بین‌المللی تروریسم و امنیت سایبر در اسپانیا در این مورد که اینترنت به ابزاری کلیدی در دست نسل جدید تروریست‌ها بدل شده است هشدار دادند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، مایک اسمیت (Mike Smith) مسئول کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد در سخنانی در این کنفرانس گفت "فناوری‌های اطلاع رسان و بویژه اینترنت، به ابزاری کلیدی در دست گروه‌های تروریستی بدل شده است و تروریست‌ها از آن برای انتشار و پراکنده کردن عقاید خود، به کارگیری عوامل جدید، آموزش و تحریک طرفداران خود، طرح ریزی حملات جدید و برقراری ارتباط با دیگر همدستان استفاده می‌کنند.

تری دیویس (Terry Davis) دبیر کل شورای اروپا که کنفرانس مزبور به همت این شورا برگزار شد نیز به نوبه خود گفت "دولت‌ها و مسئولین هر کشور باید به محدودیت‌های اعمال شده برای مبارزه با تهدیدهای جدید تروریستی از طریق رایانه‌ها، البته با رعایت آزادی‌های فردی آگاه باشند".

وی تصریح کرد "اینترنت می‌تواند همانند یک سلاح جدید غیر متعارف در دست نسل جدید تروریست‌های متخصص در علوم رایانه‌ای عمل کند، ولی ما باید در عین حال موازنه‌ای میان حقوق فردی و منافع جامعه برقرار کنیم".

دیویس در پایان گفت خطر هر چه که باشد، ما باید در حفظ ارزش‌های خود بکوشیم. وی همکاری بیشتر کشورها را برای یافتن پاسخی قطعی به این حملات خطرناک خواستار شد

کد خبر 79170

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز