کشتی هوایی استارت‌آپ بنیان‌گذار گوگل از آشیانه خارج شده و برای پرواز آزمایشی آماده می‌شود.

کشتی هوایی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از بیگ‌تینک، نمونه اولیه کشتی هوایی عظیم که توسط استارت آپ سرگئی برین، بنیانگذار گوگل توسعه یافته است، آماده است تا در آسمان کالیفرنیا به پرواز درآید.

صنعت هوانوردی مسئول حدود ۱.۹ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است، و اگرچه ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما اگر این صنعت، یک کشور بود، هشتمین آلاینده بزرگ بین ژاپن و ایران محسوب می‌شد.

ردهای جامانده از هواپیما - آن رگه‌های سفیدی که می‌توانید پشت هواپیما در آسمان مشاهده کنید - نیز یکی از مشکلات هواپیماها هستند. آن‌ها زمانی تشکیل می‌شوند که اگزوز داغ هواپیما به هوای سرد کم فشار برخورد می‌کند و با به دام انداختن گرما در نزدیکی سطح زمین، گرمایش جهانی را افزایش می‌دهد.

در حالی که برخی به دنبال پاکسازی صنعت هوانوردی با هواپیماهای برقی، سوخت‌های جت پایدار و سلول‌های سوختی هیدروژنی هستند، سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل، در حال بررسی یک گزینه رادیکال‌تر است: کشتی‌های هوایی. کشتی‌های هوایی، بالن‌های قابل هدایتی هستند که چون با گازی سبک‌تر از هوا پر شده‌اند، می‌توانند پرواز کنند. هیندنبورگ احتمالا شناخته‌شده‌ترین نمونه از کشتی‌های هوایی است و همچنین شناخته‌شده‌ترین نمونه برای اینکه بدانید چرا پر کردن آنها با هیدروژن قابل اشتعال، خطرناک است.

برنامه برین این است که کشتی‌های هوایی خود را با هلیوم غیرقابل اشتعال پر کند و سپس از آن‌ها برای حمل بار استفاده کند. او همچنین امیدوار است که از آن‌ها برای ماموریت‌های بشردوستانه استفاده کند و تدارکات و پرسنل را به مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها از طریق جاده سخت است، برساند.

برای رسیدن به این هدف، برین در سال ۲۰۱۵ یک استارت‌آپ به نام LTA Research تاسیس کرد و تیم Pathfinder-۱، یک نمونه اولیه کشتی هوایی به طول ۱۲۰ متر با موتورهای الکتریکی فیبر کربنی اسکلت و یک پوشش مصنوعی فوق سبک ارائه کرد.

در ماه سپتامبر، سازمان هوانوردی فدرال به LTA Research اجازه داد تا آزمایش Pathfinder-۱ را در مانتین ویو در کالیفرنیا آغاز کن. ۸ نوامبر، این شرکت فرآیند آزمایش را آغاز و کشتی هوایی را برای اولین بار از آشیانه خود خارج کرد.

مجوز سازمان هوانوردی فدرال در سپتامبر ۲۰۲۴ منقضی می‌شود، بنابراین LTA حدود ۱۰ ماه فرصت دارد تا کشتی هوایی عظیم خود را آزمایش کند. در اولین آزمایش‌ها، Pathfinder-۱ نزدیک به زمین خواهد بود و به یک دکل متصل می‌شود، اما LTA در نهایت آن را بالاتر می‌برد و از خلیج سانفرانسیسکو خارج می‌کند.

پس از پایان آزمایش در کالیفرنیا، این کشتی هوایی به آشیانه‌ای جدید می‌رود؛ جایی در آکرون، اوهایو، که از گودیِر خریداری کرده است. LTA قصد دارد از این آشیانه به عنوان مرکز تولید خود استفاده کند. آن‌ها در حال توسعه یک کشتی هوایی بزرگتر به نام Pathfinder-۳ در این سایت هستند.

کد خبر 810682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha