مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت اگر دولت سهم 5/82 درصدی خود بابت هر اتوبوس را بدهد می‌توان هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران افزود.

به گزارش ایسنا، بیژنی از مسئولان وزارت کشور خواست تا هر چه سریع‌تر سهم 5/82 درصدی خود را بابت هر اتوبوس به کارخانه ها پرداخت کنند تا شهرداری تهران بتواند از همین ابتدای سال، هزار اتوبوس سهم پایتخت را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کند.

مهندس حسین بیژنی اظهار کرد: اگر مسئولان وزارت کشور همین ابتدای سال سهم 5/82 درصدی خود را بابت هر اتوبوس به خودروسازها پرداخت کنند، این امکان برای شهروندان تهرانی فراهم است تا از همین ابتدای سال از هزار اتوبوس سهم خود استفاده کنند و لازم نباشد یک سال چشم انتظار اتوبوس‌های جدید باشند.

وی با بیان این که شهرداری تهران باید تنها سهم 5/17 درصدی هر اتوبوس را بپردازد و سهم اصلی را باید دولت به خودروسازها پرداخت کند، افزود: شهرداری تهران در قرارداد با کارخانه‌های سازنده اتوبوس خوش‌حساب بوده و در تعامل با آن‌ها به نحوی سهم خود را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: یادآوری می‌کنیم که ازدحام مسافران در اتوبوس‌های شرکت واحد بیش از حد است و احترام به کرامت انسانی ایجاب می‌کند در شرایطی که کاری از دستمان برمی‌آید و می‌توانیم هر چه سریع‌تر این مشکل را کم کنیم، تعلل به خرج نداده و زمان را هدر ندهیم.

وی تصریح کرد: بلافاصله پس از پرداخت شدن سهم دولت به کارخانه‌ها، شرکت واحد اتوبوسرانی در توافق با خودروسازها سهم خود را پرداخت خواهد کرد و اتوبوس‌ها را تحویل می‌گیرد.

بیژنی تاکید کرد: در سه سال گذشته تنها سهم اتوبوس‌های سال 85 را دریافت کرده‌ایم و هر چه سریع‌تر باید هزار اتوبوس جدید به ناوگان تهران ارائه شود.

وی افزود: از طرفی دولت هنوز سهم خود در خرید اتوبوس‌های خطوطو تندرو را به شهرداری تهران تحویل نداده است، در حالی که در صورت پرداخت سهم دولت در این بخش می‌توان در توسعه این خطوط سریع‌تر اقدام کرد.

وی همچنین اظهار کرد: توسعه خطوط تندرو از محورهای اصلی طرح جامع ترافیک است و وزارت کشور با تایید طرح جامع ترافیک به نوعی خود را هم ملزم کرده است که در تامین بسترهای لازم برای تحقق این طرح کمک کند. دولت هم با تصویب این طرح طول خطوط اتوبوسرانی چهار هزار و 50 کیلومتر است که از این میزان 300 کیلومتر به خطوط شبانه و 150 کیلومتر نیز به خطوط ویژه و تندرو اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت واحد متوسط جابه جایی مسافر در روزهای کاری را چهار میلیون و 200 هزار نفر و در روزهای تعطیل دو میلیون نفر اعلام و اضافه کرد: مجموع اتوبوس‌ها و میدل‌باس‌های تحویلی به مردم تهران از محل یارانه‌های دولت در سال 87 تنها 806 دستگاه بوده که از باقی مانده از سهم سال 85 بود. البته مدیریت شهری دست روی دست نگذاشت و نسبت به خرید اتوبوس‌های دوکابین مورد نیاز خطوط تندرو با هزینه مردم تهران اقدام کرد.

کد خبر 81015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز