ابراهیم عزیزی گفت:لازم است کشورهای همسایه نیز بر مبنای منافع ملت خود و به طوری کلی منافع غرب آسیا با جمهوری اسلامی همکاری کنند.

عزیزی

به گزارش همشهری آنلاین، هفته گذشته بود که منابع آمریکایی اعلام کردند احتمال دارد دولت آمریکا با دسترسی ایران به ۱۰میلیارد دلار از منابع مالی خود در عراق و انتقال این منابع به عمان و اروپا موافقت کند. طی این خبر یک روزنامه آمریکایی در گزارشی مدعی شد که دولت آمریکا قرار است معافیتی تحریمی را صادر می‌کند که امکان انتقال ۱۰ میلیون دلار پول‌های بلوکه‌شده ایران از عراق به حساب‌های بانکی ایران در اروپا و عمان را فراهم می‌سازد. به نظر می‌آید روند آزادسازی پول‌های بلوکه شده در دولت سیزدهم سرعت گرفته است.

ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره ادامه روند آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران اظهار داشت:پیش‌تر توافق ایران با آمریکا برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده و تبادل زندانیان نشان داد که جمهوری اسلامی علی رغم سال‌های گذشته در مذاکرات و توافق‌ها دست برتر را دارد. در واقع ایران اسلامی در حوزه سیاست خارجی همواره بر مبنای منفعت ملی عمل کرده است و با هیچ کشور و دولتی هرچند که خود را ابرقدرت بداند، بر سر منافع ملت خود شوخی نخواهد داشت. امروز نیز هر آن چه که جمهوری اسلامی دنبال می‌کند بر مبنای عزت و مصلحت است.

وی در ادامه گفت: همان طور که لازم است کشورهای همسایه نیز بر مبنای منافع ملت خود و به طوری کلی منافع غرب آسیا با جمهوری اسلامی همکاری کنند و مسئولان سیاست خارجی ایران نیز بارها اعلام کرده‌اند که آمادگی دارند تا با کشورهای همسایه همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه داشته باشد. دشمنان ما و علی الخصوص آمریکایی‌ها نیز باید بدانند که با یک ملت شجاع و معتقد رو به رو هستند. از سوی دیگر مطابق ضرب المثل معروف آزموده را آزمودن خطاست، لازم است تا مدیران و مسئولان کشور بدانند که ضمن مذاکره با طرف‌های غربی بر سر منافع کشور، طرف آمریکایی به هیچ وجه قابل اعتماد نخواهد بود و نباید خطاهای گذشته در توافق با آنان مجدد تکرار شود. در تازه ترین اخبار نیز رسانه‌های آمریکایی مدعی آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق شده‌اند که این اقدامات همراه با افزایش تبادلات ارزی ایران با کشورهای مختلف شرق و غرب دنیا می‌تواند ثبات را به اقتصاد ایران بازگرداند.

کد خبر 809411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    اگه درمقابل دشمن باضعف وزبونی وسازش ظاهر شوی وصورتت راجلو ببری توگوشی میخوری اما اگر قاطع ومحکم باشی وبجای اعتنا کردن به او رقیبانش راتحویل بگیری برای رضایتت التماس هم میکند .سازشکاران دردوره قبل هرچه کوتاه امدند توگوشی بیشتر خوردند ازادی پولها وکوتاه امدن نتیجه بیاعتنایی رعیسی به غرب ونزدیکی به شرق بود