یک تیم ارزیابی بشردوستانه سازمان جهانی بهداشت که پس از بازدید بیمارستان الشفا در شمال غزه گغت نشانه‌هایی از آتشباری و شلیک گلوله را دیده است و آنجا را «منطقه مرگ» توصیف کرد.

hospital

به گزارش همشهری آنلاین یک گروه اعزامی سازمان جهانی بهداشت که توانست روز شنبه با توجه به نگرانی‌های امنیتی فقط توانست یک ساعت از بیمارستان الشفاء در شهر غزه دیدار کند، می‌گوید این بیمارستان «منطقه مرگ» است.

این هیئت بیمارستان الشفاء را «منطقه مرگ» توصیف می‌کند و وضعیت «ناامیدکننده» است، زیرا بیمارستان به دلیل کمبود آب پاک، سوخت، دارو و سایر ملزومات ضروری، عملاً دیگر قادر به ایفای نفش به عنوان یک مرکز درمانی نیست.

در این گزارش آمده است: «نشانه‌های آتشباری و شلیک گلوله مشهود بود. گروه یک گور دسته‌جمعی را در ورودی بیمارستان دید و به آنها گفته شد بیش از ۸۰ نفر در آنجا دفن شده‌اند.»

این گروه اعزامی سازمان جهانی بهداشت در گزارشش می‌گوید راهروها و زمین‌های بیمارستان پر از زباله‌های پزشکی و جامد بودند، و بیماران و کارکنان بهداشتی نگران سلامت و ایمنی خود بودند، بر اساس این گزارش ۲۵ کارمند بهداشتی و ۲۹۱ بیمار، از جمله ۳۲ نوزاد در وضعیت بحرانی، همچنان در بیمارستان الشفا باقی مانده بودند،

این گروه می‌گوید سازمان بهداشت جهانی و شرکای آن در حال تهیه فوری طرح‌هایی برای تخلیه فوری بیماران، کارکنان و خانواده‌های باقی‌مانده آنها هستند.

این گروه در گزارشش می‌گوید در حال ترتیب دادن ماموریت‌های اضافی برای انتقال فوری بیماران در طول ۲۴ تا ۷۲ ساعت آینده به سایر بیمارستان‌های جنوب غزه در صورت تضمین گذر امن توسط طرفین درگیری است.

بر اساس این گزاش ۲۵۰۰ نفر از آوارگان داخلی که به عنوان پناهجو به محوطه بیمارستان الشفا پناه برده بودند، پس از صدور دستور تخلیه توسط نیروی نظامی ارتش صیهیونیستی در روز شنبه دیگر در آنجا حضور نداشتند.

نیروهای رژیم صهیونیستی که در حمله خود به شمال غزه بیمارستان الشفاء را تصرف کرده‌اند، می‌گویند این بیمارستان یک مرکز فرماندهی زیرزمینی حماس را پنهان کرده است. اما کارکنان بیمارستان الشفاء می‌گویند چنین چیزی اثبات نشده است.

سازمان بهداشت جهانی در این گزارش دوباره خواستار آتش‌بس فوری و کمک‌های بشردوستانه پایدار شده است و می‌گوید گزینه‌های مراقبت‌های پزشکی در این باریکه ساحلی کوچک در حال کاهش یافتن است.

کد خبر 808507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha