۳۱ نوزاد نارس روز یکشنبه به طور ایمن از بیمارستان اصلی غزه به بیمارستان دیگری در جنوب منتقل شدند و قرار است به مصر منتقل شوند، مقامات بهداشتی گفتند

image

به گزارش همشهری آنلاین سرنوشت این نوزادان در بیمارستان شفا توجهات جهانی را به خود جلب کرده بود، پس از انتشار تصاویری که نشان می‌داد پزشکان سعی دارند آنها را گرم نگه دارند.

در حالیکه نیروهای رژیم صهیونیستی در بیرون از بیمارستان با مبارزان فلسطینی درگیر بودند، قطع برق موجب خاموش شدن انکوباتورهای نوزادان و سایر تجهیزات این بیمارستان شده و غذا، آب و لوازم پزشکی نیز تمام شده بودند.

تدروس آدانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، در رسانه‌های اجتماعی گفت که این نوزادان «بسیار بیمار» همراه با ۶ کارمند بهداشتی و ۱۰ عضو خانواده کارکنان تخلیه شدند. او گفت آنها به بیمارستانی در شهر رفح در جنوب غزه منتقل شدند که در آنجا مراقبت‌های فوری دریافت می‌کنند. آنها توسط آمبولانس‌های هلال احمر فلسطین منتقل شدند.

کارکنان بهداشتی ۳۱ نوزاد نارس را از بزرگترین بیمارستان غزه تخلیه کردند
یک پرستار از نوزادان نارس فلسطینی که از بیمارستان الشفاء در شهر غزه به بیمارستانی در شهر رفح در جنوب غزه منتقل شده‌اند، مراقبت می‌کند/AP

یک تیم سازمان بهداشت جهانی که روز شنبه از بیمارستان بازدید کرد، گفت ۲۹۱ بیمار هنوز در آنجا بستری هستند، از جمله نوزادان، بیماران آسیب‌دیده با زخم‌های شدیدا عفونی و دیگران با آسیب‌های نخاعی که قادر به حرکت نیستند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود ۲۵۰۰ نفر از افراد آواره، بیماران سیار و کادر پزشکی روز شنبه صبح بیمارستان شفا را ترک کرده‌اند، اما ۲۵ نفر از کادر پزشکی همراه با بیماران همچنان در آنجا مانده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی گفت: «بیماران و کادر پزشکی که با آنها صحبت شد، از جان و سلامتی خود وحشت زده بودند و برای تخلیه شدن التماس می‌کردند" و بیمارستان شفا را به عنوان یک منطقه مرگ توصیف کرد.

رژیم صهیونیستی بارها ادعا کرده بود که حماس یک مرکز فرماندهی گسترده در داخل و زیر بیمارستان الشفا ایجاد کرده است و تصرف آن را از اهداف کلیدی خود می‌دانست، اما حماس و کارکنان بیمارستان این ادعا را رد می‌کنند.

منتقدان وضعیت این بیمارستان را به عنوان نمادی از آنچه که می‌گویند بی‌توجهی بی‌پروای رژیم صهیونیستی نسبت به غیرنظامیان است، مطرح کرده‌اند. هزاران نفر در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته شده‌اند، و کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت در این منطقه محاصره شده وجود دارد.

بیش از دو سوم از جمعیت ۲٫۳ میلیون نفری غزه خانه‌های خود را ترک کرده‌اند. «آژانس امدادرسانی به پناهندگان فلسطینی»سازمان ملل متحد(یونروا) در ارائه خدمات اساسی به صدها هزار نفر که در مدارس و سایر اماکن پناه گرفته‌اند، با مشکل روبرو است. رنج این آوارگان طی روزهای اخیر با ورود زمستان و وزش بادهای سرد و باران شدت گرفته است.

رژیم صهیونیستی در آغاز جنگ وارادات تمام سوخت‌ها را به غزه قطع کرد که باعث شد تنها نیروگاه غزه و بیشتر سیستم‌های تصفیه آب تعطیل شوند و اکثر ساکنان بدون برق یا آب روان بمانند.

بر اساس گزارش مقامات بهداشتی فلسطینی از آغاز جنگ بیش از ۱۱۵۰۰ فلسطینی کشته شده‌ و ۲۷۰۰ نفر دیگر نیز مفقودشده گزارش شده‌اند که تصور می‌شود زیر آوار مدفون شده باشند.

منبع: آسوشیتدپرس

کد خبر 808812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    2 0
    لعنت خدا بر رژیم کودک کش صهیونیستی.