صدها بیمار از جمله ده‌ها نوزاد همچنان در بزرگ‌ترین بیمارستان غزه گرفتار شده ااند این در حالی است که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و حماس در خارج از آن درگیر جنگ سختی هستند.

gaza

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین بیمارستان «دارالشفاء» مجموعه‌ای پیچیده از تاسیسات پزشکی در شهر غزه در شمال نوار غزه است.

این بیمارستان در حدود 500 متری ساحل و جاده اصلی شمالی-جنوبی نواز غزه قرار دارد و شامل مجموعه‌ای از ساختمان‌های 6 طبقه است که افق شهر را تسخیر کرده‌اند.

این بیمارستان با 600 تا 900 تختخواب و هزاران کارمند، ستون فقرات ارائه خدمات بهداشتی در منطقه بود و خدماتی را ارائه می‌کرد که بیمارستان‌های دیگر غزه به ندرت می‌توانستند ارائه دهند.

از آغاز جنگ، این بیمارستان به پناهگاهی برای آوارگان ناشی از جنگ و بمباران مداوم اسرائیل تبدیل شده و مورد بمباران مداوم ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که در زیر این بیمارستان تونل‌ها و پناهگاه‌هایی وجود دارد که نیروهای حماس در آن مستقر هستند و آن را به مرکز فرماندهی خود بدل کرده‌اند. اما مقامات بهداشتی دولت حماس در غزه این ادعاها را رد می‌کنند و آنها را تبلیغاتی می‌خوانند که برای توجیه حملات به تاسیسات بهداشتی به کار می‌روند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر که یک گروه آمریکایی حامی حقوق بشر است، ادعاهای رژیم صهیونیستی را «عجیب و غریب» خوانده و گفته است نمی‌تواند این اتهامات را تایید کند.

هزاران نفر از بیمارستان الشفاء گریخته‌اند، اما مقامات بهداشتی می‌گویند بیماران بعلت کمبود سوخت و جنگ شدید میان نیروهای رژیم صهیونیستی و حماس در اطراف بیمارستان دارند می‌میرند. تجهیزات نجات‌دهنده زندگی مانند انکوباتور بدون سوخت برای به کار انداختن ژنراتورهای برق قابل استفاده نیستند. بر اساس گزارش وزارت بهداشت دولت حماس در غزه دست کم ۳۲ بیمار از جمله نوزادان نارس در طول سه روز گذشته مرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت در پستی در روز یکشنبه در شبکه اجتماعی x نوشت که بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ بیمار در این بیمارستان بستری هستند به علاوه ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر از کارکنان پزشکی و حدود ۱۵۰۰ نفر آواره که در آنجا پناه گرفته‌اند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه از هنگام آغاز جنگ دست کم ۱۱۲۴۰ فلسطینی شامل ۴۶۳۰ کودک و ۳۱۳۰ زن کشته شده‌اند.

بر اساس همین گزارش همه بیمارستان‌ها در شمال غزه «به علت کمبود سوخت و شدت گرفتن نبردها از کار افتاده‌اند.

دو بیمارستان عمده در شمال غزه یعنی – الشفاء و القدس- درهای خود را به روی بیماران جدید بسته‌اند و این در حالی است که جنگ شدید در اطراف هر دو بیمارستان ادامه دارد و کارکنان پزشکی بدون اکسیژن، تجهیزات پزشکی یا سوخت برای به کار انداختن ژنراتورهای برق برای روشن نگهداشتن انکوباتورهای نوزادان باقی مانده‌اند.

کد خبر 807172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • TR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    وحشتناک هست لطفا بی تفاوت نباشید حداقل در سازمان های بین المللی علیه این کثافت کاریها شکایت ثبت کنید