قاتل سریالی که در انگلستان با شگردی عجیب دست به قتل زنان می‌زد، به جرم قتل دختری ۱۶ ساله در ایتالیا قرار است به این کشور بازگردانده شود. 

قاتل ایتالیایی

همشهری‌آنلاین _ گروه سرنخ: به نقل از میرر، دنیلو رستیوو ۳۰ ساله بود که در مارس سال ۲۰۰۲ به بریتانیا مهاجرت کرد. هنوز زمان زیادی از مهاجرتش نگذشته بود که در ۱۲ نوامبر همان سال، زن همسایه‌اش به نام هدر بارنت را در خانه‌اش با ضربات چاقو و چکش به قتل رساند و یک دسته از موهای سرش را برید و در دستان مقتول گذاشت و خانه او را ترک کرد.
جسد این زن چند ساعت بعد توسط فرزندانش در حمام پیدا شد و پلیس در جریان این قتل فجیع قرار گرفت.

وقتی ماموران در محل حادثه حاضر شدند، با نوع عجیب و هولناکی از قتل روبه رو شدند. تحقیقات برای پیدا کردن قاتل هدر ادامه داشت تا اینکه، ۲ ماه بعد اتفاق مشابهی رخ داد. جونگ اوک شین، ۲۶ ساله، دختر دانشجوی اصالتا کره‌ای بود که در ساعات آخر شب، هنگامی که از محل کار به سوی خانه می‌رفت هدف حمله مردی ناشناس قرار گرفت و با ضربات متعدد چاقو به قتل رسید.

جسد او در حالی پیدا شد که یک دسته از موهایش بریده شده و در دستانش قرار داشت. با گزارش ماجرا به پلیس، ماموران راهی محل حادثه شدند. شواهد نشان می‌داد که این قتل از سوی همان قاتلی رخ داده دو ماه قبل‌تر زنی به نام هدر را به قتل رسانده بود و این یعنی پلیس با یک قاتل سریالی روبه‌رو است. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه سرنخ‌ها پلیس را به سوی یک جنایتکار ایتالیایی رساند و ماموران توانستند رد او را پیدا و وی را دستگیر کنند.

با دستگیری دنیلو وی به جرم ارتکاب ۲ قتل به ۸۰ سال زندان محکوم شد اما به تازگی معلوم شده که وی سال‌ها پیش در ایتالیا، دختری به نام الیزا کلاپس ۱۶ ساله را با چاقو در اتاق زیر شیروانی یک کلیسا در شهر زادگاهش در پوتنزا کشته است.

با کشف این راز دنیلو اینک در مقابل حکمی دیگر که از سوی دادگاه ایتالیا قرار گرفته است. او به صورت غیابی به ۳۰سال حبس محکوم شده و اکنون مقامات ایتالیایی به دنبال استرداد او هستند. اما دنیلو که تمایلی به بازگشت به ایتالیا ندارد در دادگاه روز جمعه که به همین منظور برگزار شده بود، حاضر نشد.

او گفته که نمی خواهد به کشورش بازگردد زیرا زندان های ایتالیا کثیف و وحشتناک است و ترجیح می‌دهد در زندان بریتانیا بماند. دنیلو باید در جلسه بعدی استرداد خود در ماه می حاضر شود تا درباره پرونده‌اش تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 808341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha