دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

عادت کرده‌ایم که هر چند روز یک‌بار نام کریستیانو رونالدو را در یک برگ از صفحه کتاب گینس با چشمان خودمان ببینیم.

رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، کریستیانو رونالدو از این سر دنیا همچنان بر سر عنوان برترین گلزن سال ۲۰۲۳با رقبای اروپایی خود نظیر هری کین، هالند و امباپه رقابت می‌کند. او پنجشنبه این هفته در رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۴فرصت دارد تا مقابل حریف محبوبش -لیختن‌اشتاین- به تعداد گل‌های خود در این سال و شمار گل‌های ملی‌اش اضافه کند.

او در برد ۳بر یک در زمین الوحده باز هم برای النصر گل زد و تعداد گل‌های امسال خود را به ۴۵رساند که ۲گل از هری کین و یکی از هالند کمتر است؛ کریستیانو ۴۵گل با ۱۱بازی باقیمانده، هری کین ۴۷گل با ۹بازی باقیمانده، هالند ۴۶گل با ۱۴بازی باقیمانده و امباپه ۴۳گل با ۹بازی باقیمانده.

این گل شماره۸۶۴رونالدو در عمر بازیکنی‌اش بود. او فقط ۳۶گل دیگر تا رکورد ۹۰۰گل فاصله دارد.

تعداد تأثیرگذاری مستقیم او روی گل‌ها به عدد ۱۱۱۰رسید؛ ۸۶۴گل و ۲۴۶پاس گل.

بهترین گلزنان باشگاهی در تاریخ فوتبال؛ کریستیانو رونالدو ۷۳۷گل، لیونل مسی ۷۱۵گل، روماریو ۶۹۱گل، بیتسان ۶۸۸گل و پله ۶۷۹گل.

رونالدو به چهارمین گلزن تاریخ النصر در لیگ عربستان بدل شد؛ محمد السهلاوی (۱۰۳گل)، عبدالرزاق حمدالله (۷۷گل)، تالیسکا (۴۸گل)، رونالدو (۲۷گل) و حسن الراهب (۲۶گل).

او ۷۸۷بازی را در طول فوتبالش برده است. آخرین باری که در تیم شکست‌خورده بازی کرد، به ۸۸روز پیش برمی‌گردد.

کریستیانو در این فصل برای النصر و پرتغال؛ ۲۶بازی، ۲۶گل، ۱۰پاس گل و یک گل در هر بازی.

در رده‌بندی برترین گلزنان لیگ حرفه‌ای عربستان کریستیانو رونالدو، مهاجم تیم النصر با ۱۳گل صدرنشین است. الکساندر میتروویچ، مهاجم تیم الهلال نیز با ۱۰گل زده رونالدوی پرتغالی را تعقیب می‌کند. کریم بنزما، مهاجم تیم الاتحاد پس از هت‌تریک مقابل ابها ۸گله شد و به رده سوم جدول برترین گلزنان لیگ عربستان صعود کرد. اندرسون تالیسکای برزیلی دیگر مهاجم الهلال هم با همین تعداد گل چهارم است و مراد باتنای مراکشی، مهاجم الفتح با ۷گل زده جایگاه پنجم را در اختیار دارد. میتروویچ مصدوم شد و چند بازی را از دست خواهد داد.

در جدول پاس‌گل هم به‌طور مشترک با ۷پاس با مراد باتنا و ریاض محرز صدرنشین است.

کد خبر 806863
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha