۲تیم ایتالیا پایتخت به یاد گذشته‌های تاریخی امشب دوباره با هم گلاویز می‌شوند.

دلاکاپیتاله

به گزارش همشهری‌آنلاین، این فصل هم اوضاع لاتزیو خوب نیست و هم اوضاع آاس‌رم و این در حالی است که هر دو، مربیان و ستاره‌های بزرگی دارند. یاران مورینیو در آاس‌رم با یک امتیاز بیشتر نسبت به شاگردان مائوریتزیو ساری در لاتزیوی همشهری(۱۰) در رده هفتم ایستاده‌اند. این هفته مورینیو در پراگ صدرنشینی لیگ اروپا را از دست داد و ۲ بر صفر به میزبان باخت. سرمربی پرتغالی طبق معمول برای این باخت هم دلیل تراشید و از همه بازیکنان انتقاد کرد. او که ستاره‌هایی مثل لوکاکو، پاردس، حسام عوار، رناتو سانچس و... را به رم آورده، پیش از هر بازی مهمی از کمبود بازیکن ناله می‌کند.

دیدار امشب لاتزیو و آاس رم در سری‌آ ایتالیا را داویده ماسا قضاوت خواهد کرد. عملکرد او در ۵۰بازی اخیر: کارت زرد ۲۵۴ و کارت قرمز۱۱.

این صدوپنجاه‌ونهمین شهرآورد رم موسوم به دربی دلاکاپیتاله(پایتخت) در سری‌آ است. رم ۵۶ و لاتزیو ۴۲ برد به‌دست آورده‌اند همراه با ۶۰تساوی.

لاتزیو در ۶بازی قبلی خانگی خود در سری‌آ مقابل رم شکست نخورده است(۴برد و ۲تساوی) که در حال‌حاضر بهترین روند آنها در این رقابت‌هاست. آخرین برد جالوروسی به‌عنوان تیم میهمان ۲ بر صفر در دسامبر۲۰۱۶ بود.

رم مورینیو تا به اینجای فصل و به لطف درخشش لوکاکوی ۸گله، ۲۲گل به ثمر رسانده است با میانگین ۲گل در هر بازی. فقط اینترمیلان با ۲۷ و ناپولی با ۲۴گل، آمار بهتری از رم دارند. البته رمی‌ها بدشانس هم بوده‌اند و ۸بار به دیرک دروازه حریفان کوبیده‌اند.

لاتزیو تابه‌حال ۵بازی در سری‌آ این فصل را باخته است و اگر در دربی شکست بخورند، در ۱۲هفته نخست لیگ با بدترین دوره خود در فصل ۱۶-۲۰۱۵ برابر خواهند شد.

روند رم در هفته‌های اخیر خوب بوده؛ آنها با ۱۶امتیازی که در ۸بازی آخر سری‌آ گرفته‌اند، با ۳امتیاز کمتر از یوونتوس و اینتر (هر دو ۱۹امتیاز) در رده سوم جدول قرار دارند.

ساری هر دو بازی رفت و برگشت فصل پیش را از مورینیو برد؛ هر ۲بار یک بر صفر. آخرین باری که لاتزیو در ۳بازی متوالی در لیگ مقابل جالوروسی پیروز شد سال۲۰۱۲ بود اما آنها هرگز در ۳دربی متوالی در سری‌آ بدون گل نخورده نبوده‌اند.

کد خبر 806520
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha