کرمانشاه را معمولا با بیستون می‌شناسند، اما این شهر جاذبه‌های توریستی معروف دیگری مثل غار پرآو دارد؛ غاری که آنقدر خطرناک است که تا به حال ۵نفر جان‌شان را در راه کشف آن از دست داده‌اند. به همین دلیل به غار قاتل نیز شهرت دارد.

غار

همشهری-مریم باقرپور: غارقاتل به شکل عمودی است و روی کوه‌های بلند قرار گرفته و برای رسیدن به ورودی آن باید به ارتفاع بیش از ۳هزارمتری کوه پرآو بروید. انگلیسی‌ها و پس از آن لهستانی‌ها نخستین کاشفان این غار بودند. پس از آن غارنوردان دیگری نیز کنجکاو شدند و برای همین گاهی فردی و گاهی هم به صورت دسته‌جمعی جهت غارنوردی به سمت این غار می‌رفتند، ولی هربار موقعیت سخت غار، مانعی جدی برای موفقیت بود.

جذابیت‌ها

غارنوردان زیادی دوست دارند که داخل این غار تاریک بروند و جذابیت‌های پنهان آن را از نزدیک ببینند. رسیدن به انتهای این غار برای غارنوردان به شیرینی رسیدن به قله کوه‌های صعب‌العبور است اما وجود کانال‌های بسیار باریک غار افراد زیادی را از ادامه راه منصرف کرده است. غارنوردی در اینجا به حدی سخت است که در گذشته زباله‌های زیادی در این غار بود که امکان خارج کردن آنها تا مدت‌ها وجود نداشت تا اینکه بالاخره تیمی حرفه‌ای زباله‌ها را جمع‌آوری و از غار خارج کردند.

پر از آب در نیمه‌های مسیر

پرآو در زبان محلی یعنی پرآب و چون در طول مسیرهای طولانی غار، آب زیادی به چشم می‌آید که از ذوب شدن یخ‌های زیرزمینی به‌وجود آمده است، به این نام خوانده می‌شود. قسمتی از غار که بیشترین آب را در خود جای داده حوضچه انتهای غار است که حدود ۳‌متر در آن آب وجود دارد. عمق این حوضچه در سال۱۳۸۳ اندازه‌گیری شد؛ در آن سال یک غواص به همراه تیمی غارنورد به انتهای غار رسید و داخل حوضچه رفت. او بعد از اندازه‌گیری عمق حوضچه، اعلام کرد که انتهای حوضچه بسته است و راه به جایی ندارد.

مخوف ترین غار کجاست؟ | این غار به قاتل معروف است

نشانی: ۱۲کیلومتری کرمانشاه، نزدیکی روستای چالا

محدودیت‌ها: حضور در این مکان مناسب جرفه‌ای هاست و در فصل سرد بازدید بسیار دشوار است.

مساحت: ۱۴۲۵ طول و ۷۵۱ متر عمق

کد خبر 806002
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha