مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

اکثر مردان و زنان در زندگی خود و به دلایل مختلف، درجاتی از ریزش مو را تجربه می‌کنند. این یک مشکل نگران کننده است اما خوشبختانه به کمک روغن های طبیعی می‌توان آن را درمان کرد.

image-20231107151603-1.jpeg

اغلب افرادی که به طور منظم روغن‌های طبیعی (روغن زیتون، نارگیل، جوجوبا و ...) را برای موهای خود استفاده می‌کنند، معتقدند که این روغن‌ها رشد موها را سریع‌تر می‌کنند و سلامت پوست سر را بهبود می‌بخشند. حال اگر بتوانید چند نوع روغن طبیعی را به صورت ترکیبی استفاده کنید مطمئنا نتایج قوی‌تری را تجربه خواهید کرد. چون ترکیب درست روغن‌های طبیعی موجب تقویت تاثیرات درمانی آنها می‌شود. به شما توصیه می‌شود از روغن ترکیبی بِنِدیتو بهره بگیرید. این روغن، یکی از بهترین روغن‌های ترکیبی برای درمان ریشه ایِ ریزش مو در ایران است

روغن های ترکیبی چگونه به درمان ریزش موهای شما کمک می‌کنند؟

درمان ریزش مو با ایجاد تعادل در چربی پوست سر

ایجاد تعادل در چربی پوست سر می‌تواند مستقیما سبب درمان ریزش مو شود. زیرا یکی از دلایل ریزش موی بسیاری از افراد، زیاد یا کم بودن بیش از حدِ چربی طبیعی یا همان سبوم(Sebum) در پوست سر است. پوست سر هر فرد، سطوح مختلفی از سبوم تولید می‌کند. سبوم پوستِ سر اگر نامتعادل باشد موجب مشکلاتی همچون شوره سر، چربی یا خشکی مو می‌شود. مشکلاتی که هر یک می‌توانند زمینه ساز ریزش مو شوند. منتها استفاده از ترکیب مناسبی از روغن های طبیعی می‌تواند تولید سبوم پوست سر را متعادل کرده و از ریزش مو جلوگیری کند. روغن ترکیبی بِنِدیتو، یک گزینه عالی برای ایجاد این تعادل است.

درمان ریزش مو با التیام پوست تحریک شدۀ سر

یکی دیگر از عواملی که سبب ریزش مو می‌شود تحریک و التهاب پوست سر است. به هرحال، پوست سر افراد در معرض عوامل مخرب زیادی قرار می‌گیرد. از رنگ های شیمیایی گرفته تا خشکی ناشی از باد و اشعه ماوراء بنفش. روغن‌های ترکیبیِ ارگانیک می‌توانند پوست سر و فولیکول‌های آسیب‌دیدۀ مو را التیام و تسکین دهند. به همین دلیل بسیاری از پزشکان سنتی و مدرن، افراد را تشویق به استفاده منظم از اینگونه روغن‌ها می‌کنند. روغن های ترکیبیِ مناسب می‌توانند در برابر عوامل مخرب محیطی از پوست و موی شما محافظت کنند. علاوه بر این در صورتی که موهای شما در اثر عوامل مختلف، آسیبی دیده باشند این آسیب ها با استفاده منظم از روغن های ترکیبی به مرور، ترمیم شده و التیام می‌یابند.

درمان ریزش مو شدید زنان و مردان با استحکام بخشیدن بیشتر به تارها و ریشه مو

گاهی اوقات درمان ریزش مو زنان یا مردان چندان هم آسان نیست زیرا آنها ممکن است گرفتار ریزش های شدید مو شده باشند. یکی از دلایلی که زمینه ساز اینگونه ریزش موهای شدید می‌شود این است که تارهای مو از ریشه آسیب پذیر و نازک هستند و به سرعت می‌شکنند. این شکنندگی ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی یا سبک زندگی ناسالم به وجود آید. به هرحال دلیل ضعف تارهای مو هرچه که باشد این مشکل می‌تواند زمینه ساز ریزش موی شدید شود.

 درمان ریزش مو خانگی

تقویت فولیکول ها و تارهای مو با استفاده منظم از روغن ترکیبی بندیتو

برخی از روغن های ترکیبی مانند روغن ترکیبی بِنِدیتو می‌توانند مشکل ضعف تارهای مو را به صورت ریشه‌ای رفع کنند. مکانیزم اصلی این روغن‌ها برای تقویت ریشه و تارهای مو، افزایش خونرسانی به پوست سر است. این روغن‌ها با تحریک پوست سر، باعث افزایش جریان خون در اطراف فولیکول‌های مو می‌شوند. افزایش خونرسانی نیز سبب می‌شود که مواد غذایی و اکسیژن، بهتر به ریشه موها برسند و تارهای مو از ریشه تقویت شوند. ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چربِ امگا 3 و 6 از جمله موادی هستند که در روغن های ترکیبیِ مرغوب وجود دارند و سبب رشد و تقویت موهای شما می‌شوند. همچنین، این روغن‌ها می‌توانند به عنوان یک ماده نرم‌کننده و مرطوب‌کننده برای پوست سر عمل کرده و باعث بهبود سلامتیِ موهای شما ‌شود.

رایج ترین روغن های موثر در درمان ریزش مو که در روغن ترکیبی تقویت ریشه مو نیز استفاده می‌شوند:

شماره 1 روغن یا اسانس رزماری، تقویت کننده ریشه مو

اسانس یا روغن رزماری، جزء مهمترین عناصر موجود در بسیاری از روغن های ترکیبی است و نقش موثری در درمان ریزش مو زنان و مردان دارد. این عنصر سبب تقویت فولیکول‌های مو شده و به خوبی با روغن زیتون ترکیب می‌شود. در نتیجه می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشد. نه تنها می‌تواند پوست سر شما را تغذیه کند، بلکه به ضخیم تر شدن موهای شما نیز کمک می‌کند. به علاوه در درمان ریزش مو سکه ای (آلوپسی) نیز بسیار موثر است و فولیکول ها را برای مبارزه با علائم این نوع از ریزش مو مقاوم تر می‌کند.

شماره 2؛ روغن و اسانس اسطوخودوس، یک روغن تقویت کننده و مغذی

اسطوخودوس، خواص مغذی قدرتمندی برای موهای شما دارد و پوست سرتان را از التهاب رهایی بخشیده و به آرامش می‌رساند. در نتیجه در کل اسطوخودوس می‌تواند برای درمان ریزش موی شما معجزه کند. اگر روغن ترکیبیِ مورد استفاده شما حاوی اسطوخودوس باشد مطمئنا می‌تواند از شکنندگی و شکافتن موهای شما جلوگیری کند. به علاوه اسطوخودوس، خواص ضد عفونی کننده قدرتمندی هم دارد بنابراین برای مقابله با تهدید آلوپسی نیز موثر خواهد بود.

 درمان ریزش مو خانگی

کاربرد روغن اسطوخودوس در ساخت روغن های ترکیبی مورد استفاده برای درمان ریزش مو

شماره 3: روغن درخت چای، روغنی با خواص ضد میکروبی قوی

استفاده از روغن درخت چای نیز در زمینه درمان ریزش مو بسیار موثر است. به همین دلیل در بسیاری از روغن های ترکیبی از این روغن نیز استفاده می‌شود. روغن درخت چای، روغنی با خواص ضد میکروبیِ قوی است که می‌تواند برای موهای شما بسیار مفید باشد. این روغن در کنار روغن نارگیل و روغن زیتون بهترین عملکرد را برای پوست سر و موهای شما خواهد داشت. روغن درخت چای، بسیار غلیظ است و به دلیل این غلظت بالا شاید نتوانید به تنهایی از آن استفاده کنید. بنابراین بهتر است آن را در ترکیب با روغن های دیگر استفاده کنید یا روغن هایی ترکیبی و آماده بخرید که حاوی روغن درخت چای نیز باشند.

شماره 4، روغن نعناع، کمک به بهبود گردش خون در پوست سر

بهبود گردش خون در پوست سر اهمیت زیادی در پروسه درمان ریزش مو دارد. این موضوع برای درمان پایدار ریزش مو ضروری است و روغن نعناع می‌تواند در این زمینه کمک زیادی بکند. این روغن اثری آرام بخش و خنک کننده بر روی پوست سر شما خواهد داشت. بنابراین اگر روغن ترکیبی شما حاوی روغن نعناع باشد با استفاده از آن، روی پوست سرتان احساسی خوشایند خواهید کرد.

کد خبر 805396

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha