از همین ۳تیمی که حالا در قعر جدول دست‌وپا می‌زنند، دو تیم سابقه قهرمانی در لیگ برتر ایران را دارند و ۳جام از ۲۲جام قهرمانی در لیگ برتر ایران به این تیم‌ها رسیده است

نفت آبادان - استقلال خوزستان

همشهری آنلاین- بعد از سپری شدن ۸هفته از لیگ برتر که البته ۵مسابقه هم به تعویق افتاده است، ۳تیم خوزستانی دقیقا در ۳رتبه آخر جدول قرار دارند. نفت آبادان، فولاد و استقلال خوزستان ۳تیمی هستند که در ۳رتبه آخر لیگ برتر به انتظار روزهای آینده نشسته‌اند. اتفاقی تلخ برای استانی که سال‌هاست خودش را مهد فوتبال ایران می‌داند و درخشش تیم‌هایش رونق زیادی به لیگ‌های فوتبال ایران بخشیده‌اند. از همین ۳تیمی که حالا در قعر جدول دست‌وپا می‌زنند، دو تیم سابقه قهرمانی در لیگ برتر ایران را دارند و ۳جام از ۲۲جام قهرمانی در لیگ برتر ایران به این تیم‌ها رسیده است.

صنعت‌نفت آبادان؛ دست‌های خالی

نفت آبادان فصل گذشته در آخرین روزها توانست جواز ماندن در لیگ برتر را کسب کند. برزیلی‌ها در حالی مس کرمان را به‌جای خودشان به دسته‌اول فرستادند که در مقطعی از فصل حتی ۸امتیاز از رقیب کرمانی عقب افتاده بودند. اما عبدالله ویسی در یک عملیات غیرممکن، تیم را به مسیر پیروزی برگرداند و در لیگ برتر حفظ کرد. حالا همان ویسی با تیمی که چند بازیکن خلاقش را از دست داده و ضعیف‌تر از پارسال بسته شده دوباره در خطر سقوط است. در ترکیب صنعت‌نفت ۳بازیکن عراقی هم حضور داشتند که ویسی خیلی زود از آنها دل کند و به جوان‌های بومی روی آورد. نفت از ۷بازی ۶امتیاز دارد و فقط یک بار پیروز شده است. زردپوشان آبادانی یکی از رکوردداران سقوط از لیگ برتر هستند؛ آنها قبلا ۳بار سقوط کرده‌اند و فقط پیکان و داماش رکوردی بالاتر از این دارند. انگار امسال برای مدیران باشگاه صنعت‌نفت سقوط کردن و نکردن چندان اهمیتی هم ندارد و آنها چندان در خیال حفظ تیم پرطرفدار خود نیستند.

فولاد خوزستان؛ تیم نکونام کو؟

فولاد هم سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد و هم سابقه سقوط به لیگ یک را داشته است. این تیم نسبت به سایر نماینده‌های خوزستان امکانات و شرایط مالی بهتری دارد و معمولا در رتبه‌های بالای جدول دیده می‌شود. اما امسال تیمی که علیرضا منصوریان برای حضور در ایگ برتر آماده کرد در ۴هفته اول ۴شکست متوالی را پذیرفت تا شدیدا به دردسر بیفتد. جانشین اسپانیایی منصوریان در ۲بازی ابتدایی‌اش به ۲پیروزی رسید اما بازی سومش را باخت تا مشخص شود سایه شوم شکست هنوز از روی تیم اهوازی برداشته نشده است. فولاد از ۲۲دوره قبلی لیگ برتر در ۲۱دوره حضور داشته و بعد از آن سقوط تاریخی فقط یک فصل در دسته‌اول مانده است. این تیم امروز نسبت به دو نماینده دیگر خوزستان از شانس بالاتری برای صعود در جدول و رسیدن به پله‌های امن برخوردار است.

استقلال خوزستان؛ از آسیا تا لیگ‌یک

آبی‌های اهواز هم مثل همتای سرخپوش خودشان، سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارند. سال۹۵ آبی‌ها در رقابت با پرسپولیسِ برانکو و استقلالِ مظلومی قهرمان لیگ برتر شدند و سرمربی آنها همین عبدالله ویسی بود که امروز با سقوط دست‌وپنجه نرم می‌کند. استقلال خوزستان بعد از آن قهرمانی و پس از اینکه تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آورد به دسته‌اول سقوط کرد. حالا که این تیم بعد از سال‌ها به لیگ برتر برگشته، ظاهرا گزینه اول سقوط محسوب می‌شود و بعید است به این سادگی‌ها از قعر جدول کنده شود. استقلال تنها تیم بدون برد فصل جاری است و حتی سرمربی‌اش هم اقرار می‌کند با این داشته‌ها نگه داشتن این تیم در لیگ برتر اصلا آسان نیست.

کد خبر 802984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha