رئیس شورای ائتلاف گفت: همه اتفاقات و جنایاتی که اسرائیل رقم زد باعث بی آبرویی غرب و بی رونقی بازار غرب گرایان در همه کشورهای اسلامی می‌شود.

محسن رضایی و حداد عادل

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با حضور اکثریت اعضای حقیقی و حقوقی عضو شورا برگزار شد.

حدادعادل رئیس شورای ائتلاف در ابتدای جلسه با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت در فلسطین و جنایت‌های صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد: دنیا شاهد منظره‌هایی است که انسان و انسانیت احساس شرمندگی می کند.

وی در ادامه گفت: آنچه مهم است این است که همه این اتفاقات و جنایاتی که اسرائیل رقم زد باعث بی آبرویی غرب و بی رونقی بازار غرب گرایان در همه کشورهای اسلامی می‌شود.

حداد عادل تصریح کرد: با اتفاقاتی که در فلسطین افتاد جریان های فرهنگی و سیاسی در کشورهای مختلف با برافتادن نقاب ظاهری از چهره غرب وجاهت خودشان را نزد توده مردم از دست دادند.

در ادامه جلسه محسن رضایی عضو شورای مرکزی ائتلاف نیز با اشاره به پیروزی های مقاومت در فلسطین گفت: عملیات طوفان الاقصی یکی از حوادث بسیار مهم تاریخ ۷۵ ساله فلسطین است و این حادثه نقطه عطفی در منطقه خواهد بود.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی چند مولفه مهم دارد، ابتدا در بحث نظامی ما رشد کاملا برجسته‌ای را در گروه های نظامی فلسطینی می بینیم به صورتی که در گذشته عملیات های کوچک و قابل پیش بینی را گروه های مقاومت انجام می دادند. اما چیزی که اتفاق افتاد اصلا قابل تصور برای دستگاه های امنیتی نظامی اسرائیل نبود.

 دبیر شورای هماهنگی سران قوا در ادامه گفت: همان طور  که می دانید اطراف غزه را دیوار های آهنی و بتنی تشکیل داده ، گروه های مقاومت اولین فکری که می‌کنند این است که دیوار های اطراف غزه چگونه منفجر شود، آن ها از چهار نقطه دیوار ها را منفجر می کنند، و هزار و پانصد رزمنده در قالب چهار گردان به سمت اسرائیل حرکت می کنند.

رضایی با اشاره به یک نکته مهم از عملیات گروه های مقاومت تصریح می کند: گروه های مقاومت به یک منطقه‌ای می رسند که اگر ۶ کیلومتر دیگر جلو می‌رفتند به بهترین جنگنده‌های اسرائیل دست پیدا می‌کردند.

دبیر شورای هماهنگی سران قوا در ادامه گفت: یک نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کنیم این است که این سازمان اطلاعاتی قوی اسرائیل کجا بوده که قوی ترین سیستم های الکترونیک هم داشته و نتوانسته این عملیات را رصد و پیش بینی کند و بدین ترتیب قدرت اطلاعاتی اسرائیل هم زیر سوال رفته است و باید گفت در شرایط حفاظتی کامل، نیروهای مقاومت حداقل شش ماه تمرین کردند و این عملیات را انجام دادند.

رضایی با اشاره تاثیر گذاری عملیات طوفان الاقصی در بعد سیاسی گفت: موج عادی سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بعد از این عملیات بهم ریخت و به محاق رفت، و استراژی آمریکا در غرب آسیا در حال عوض شدن است.

در ادامه جلسات حاضران نقطه نظرات خود را پیرامون اتفاقات روز و شرایط سیاسی کشور مطرح کردند و پیشنهاداتی نیز در خصوص لزوم توجه بیشتر به نقش و جایگاه بانوان و جوانان در شوراهای ائتلاف سراسر کشور ارائه شد.

کد خبر 802238
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    20 19
    یاد دشت کربلا افتادم بی بی زینب میگه یک روز از من شش برادر سربریدند ، هجده گلم را به خاک کشیدند. آب را بر غزه بستند ، ای وای مسلمین
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    23 6
    اقا محسن از فاو بگو!! (:
  • US ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    5 15
    بهترین جنگنده‌های اسرائیل دست پیدا می‌کردند و بعدش؟ حمل میکردند با خودشون به غزه؟
    • رضا IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      6 3
      خیر ، نابودش میکردند تا ماشین کشتار صهیونستی تضعیف بشه .
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 0
    خوب چرا جلوتر نرفتند ؟