فصل پاییز با باران‌های دلنشین و درختان هزار رنگش هر فردی را وسوسه می‌کند تا در کوچه و خیابان‌های مملو از برگ‌های ملون قدم بگذارد و حس و حال متفاوتی را تجربه کند.

سرگرمی

همشهری- پریسا نوری: از آنجا که خیلی از بانوان و دختران دوست دارند با خیالی آسوده در این فضاها تفریح و پیاده‌روی کنند، برخی فضاهای عمومی در نقاط مختلف شهر در راستای تامین امنیت این گروه مناسب‌سازی شده‌اند؛ پاتوق‌هایی که در این هوای خنک پاییزی جان می‌دهد برای پیاده‌روی و دورهمی‌های زنانه.

پردیس بانوان

 نشانی: میدان بسیج، ابتدای بزرگراه آزادگان، شمال بوستان آزادگان

 چرا اینجا برویم: چون امکانات متنوع و متناسب با هر سلیقه‌ای دارد. معماری پردیس چشم‌نواز و ترکیبی از سبک ایرانی و مدرن است و سازه ورودی بوستان به‌نحوی طراحی شده که از خارج به داخل بوستان دید ندارد.

 مناسب گردش: دوستانه و تنهایی

 امکان عکاسی: ندارد

 امکانات رفاهی: دارد

 جای پارک: دارد

معرفی: یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های ویژه بانوان پایتخت است و فضای سبز وسیعی دارد که حدود ۲۸۰ هزار گیاه ازجمله ۵۴ گونه درخت، درختچه و گیاهان بوته‌ای و فصلی در آن کاشته و همین فضای سبز باعث شده، این مجموعه اختصاصی بانوان و دختران این سرزمین، حال وهوا و نمای متفاوتی در هر فصل به‌خود بگیرد. دریاچه مصنوعی ۷ هزار مترمربعی که برگ‌های الوان روی آن معلق‌اند و امکان قایقرانی هم دارد، ازجمله ویژگی‌های این بوستان برای حضور در این روزها به شمار می‌آید. همچنین در اطراف دریاچه آلاچیق‌هایی با طرح روستایی تعبیه شده و در سراسر بوستان نیز مسیر پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و...درنظر گرفته شده است.

خش خش برگ‌ها زیر پای بانوان

باغ ظهیر

 نشانی: شهر ری، خیابان غیوری شمالی، خیابان امیری

 چرا اینجا برویم: برای اینکه این باغ از چهار طرف بین بزرگراه‌های شهید آوینی، امام علی(ع)، آزادگان و هاشمی محصور شده و دسترسی به آن با خودروی شخصی بسیار آسان است.

 مناسب گردش: خانوادگی

 امکان عکاسی: دارد

 امکانات رفاهی: دارد

 جای پارک: دارد

 معرفی: ازجمله باغ‌های قدیمی محدوده شهر ری است که از سال ۱۳۹۷ به تملک شهرداری درآمده و در اختیار عموم قرار گرفته است. در فصل پاییز باغ یکپارچه به رنگ قرمز و زرد و نارنجی در می‌آید و زیبایی آن دوچندان می‌شود. لوکیشن‌های متنوع و امکانات ویژه عکاسی در این باغ فراهم است و از این لحاظ یکی ازکامل‌ترین باغ‌های عکاسی در تهران به شمار می‌آید. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص اینجا ارائه خدمات به بانوان محجبه است که لوکیشن‌های خاصی درنظر گرفته شده و به‌صورت اختصاصی در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا به راحتی از این امکان بهره‌مند شوند. وجود سه گلخانه متنوع و با مناظر زیبا به نمای اینجا جانی تازه‌ بخشیده است.

خش خش برگ‌ها زیر پای بانوان

بهشت بانوان

 نشانی: بزرگراه شهید همت، بزرگراه حقانی، خیابان جلفا، کوچه کاویان غربی

 چرا اینجا برویم: چون تنها یک مکان تفریحی نیست و شما می‌توانید با مراجعه به آن علاوه بر تفریح از امکانات آموزشی نیز بهره‌مند شوید. دراینجا یک خانه فرهنگ وجود دارد که کلاس‌های علوم قرآنی، صنایع‌دستی، هنرهای تجسمی و موسیقی، برگزار می‌کند.

 مناسب گردش: خانوادگی

 امکان عکاسی: ندارد

 امکانات رفاهی: دارد

 جای پارک: دارد

 معرفی: نخستین پارک بانوان تهران است که بر فراز تپه‌های عباس‌آباد ساخته شده، به‌دلیل قرارگرفتن در ارتفاع، حصار آهنی اطراف و پوشش گیاهی انبوه، متنوع و گسترده، از بیرون دید ندارد؛ بنابراین بانوان می‌توانند با خیال راحت و بدون حجاب به ورزش بپردازند. بازی‌های گروهی انجام دهند و ساعتی را بدون هیچ دغدغه‌ای خود را در طبیعت رها کنند. این بوستان ۲۰ هکتاری امکانات منحصر به فردی ازجمله استخر سرباز، مجموعه ورزشی برای انواع ورزش‌ها نظیر بسکتبال، والیبال و فوتبال سالنی، تیراندازی با کمان، شطرنج، تنیس روی میز یا پینگ‌پنگ و بدمینتون دارد. همچنین مجهز به پیست دوچرخه‌سواری حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای، سالن ماساژ درمانی، جاده سلامتی، کتابخانه، نمازخانه، کافی‌شاپ، رستوران و... است.

کد خبر 801233
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha