بوستان باغ سبزی، نه‌تنها فضایی بسیار امن و مناسب برای شهروندان است، بلکه در اینجا توجه ویژه به معلولان شهر شده و امکاناتی مناسب و استاندارد برای این گروه از شهروندان فراهم است تا آنها نیز بتوانند همانند سایر افراد در این بوستان تفریح و ورزش کنند و از فضای آن لذت ببرند.

بوستان باغ سبزی

همشهری- سعیده مرادی: بوستان باغ سبزی نه‌تنها فضایی بسیار امن و مناسب برای شهروندان است، بلکه در اینجا توجه ویژه به معلولان شهر شده و امکاناتی مناسب و استاندارد برای این گروه از شهروندان فراهم است تا آنها نیز بتوانند همانند سایر افراد در این بوستان تفریح و ورزش کنند و از فضای آن لذت ببرند و همین ویژگی‌ بوستان باغ سبزی را نسبت به دیگر بوستان‌های پایتخت متمایز کرده است؛ بوستانی که از اواخر سال گذشته درهایش روی مردم باز شده و به فضای عمومی شهر افزوده است. این بوستان در حوالی جنوبی‌ترین قسمت شهر می‌تواند انتخاب مناسبی برای تفریح افراد به‌ویژه معلولان باشد.

نوساز و مجهز

بوستان باغ سبزی ۱۴هزار مترمربع وسعت دارد و فضای بزرگ و مناسبی را برای تفریح و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی فراهم کرده است؛ بوستانی که با اهدافی ازجمله نوسازی و بهسازی بافت محله وصفنارد، افزایش سرانه فضای سبز، ارتقای کیفیت محیط‌زیست، مقابله با شرایط ناگوار پس از زلزله، توسعه گردشگری و ظرفیت جذب ساکنان محلی و بازدیدکنندگان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با امکانات به‌روز ساخته و تجهیز شده است.

آسوده بگرد

جای جای معابر این بوستان از طراحی معابر و گذرها تا نصب وسایل ورزشی و تجهیزات رفاهی و خدماتی همه برای حضور و تردد معلولان مهیا شده و به‌عبارت دیگر مهم‌ترین ویژگی این بوستان هم همین است و معلولان می‌توانند با خیال آسوده به اینجا بیایند؛ به همین منظور با ایجاد مسیرهای بساوایی و مناسب‌سازی‌ شده، امکان تردد سهل و آسان برای معلولان فراهم است.

دیدنی‌های بوستان

امکانات و دیدنی‌های بوستان باغ‌سبزی تهران متنوع هستند و در چند بخش ورزشی، تفریحی و استراحتگاهی دسته‌بندی می‌شوند. همچنین ایجاد آبنما و آبراه در دل اینجا زیبایی بوستان باغ‌سبزی را دوچندان کرده‌ است. با ساعتی قدم زدن و تماشای این آبنماها و آبراه می‌توان از منظره آن لذت برد و هوای بسیار مطبوعی را وارد ریه‌های خود کرد.

دستگاه‌های تخصصی

برای افرادی که اهل ورزش و پیاده‌روی روزانه‌ هستند، وسایل ورزشی در بیشتر پارک‌ها دیده می‌شود، اما این بوستان ایستگاه‌های تندرستی بزرگسال و ویژه افراد معلول دارد که امکاناتش متناسب با شرایط معلولان است. زمین‌های ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال، بدمینتون و زمین چمن مصنوعی در بوستان باغ‌سبزی ایجاد شده و اختصاص یافته تا علاقه‌مندان بتوانند با خیال آسوده فعالیت‌ داشته باشند.

سیاحت در بوستان باغ‌سبزی

در زمین بازی کودکان

دوردست بوستان، خوشحالی و هیاهوی کودکانه آمیخته با خنده  از فرط هیجان و ذوق زیاد به گوش می‌رسد که به زیبایی پارک باغ‌سبزی افزوده است؛ چراکه در بوستان باغ سبزی فضایی هم برای بازی کودکان به متراژ ۳۰۰مترمربع فراهم شده و این قسمت از پارک، یکی از بهترین بخش‌های اینجا برای کودکان و نوجوانان است. وسایل بازی مانند تاب، سرسره، الاکلنگ و... با استانداردهای بسیار دقیق برای کودکان قرار داده شده‌ است.

پوشش گیاهی

نارون، زیتون تلخ، توت، بلوط خزان‌پذیر و یاس هلندی در کنار شمشادها و برگ بو، زرشک قرمز و انواع گل فصلی و انواع گیاه پوششی در گوشه و کنار این باغ دلفریبی می‌کنند. در اینجا گونه‌های گیاهی متنوعی کاشته شده که زیبایی این بوستان را دوچندان کرده است و شما می‌توانید ساعاتی را در خنکای اینجا سپری کنید.

سیاحت در بوستان باغ‌سبزی

کد خبر 785220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha