استارت‌آپ تاکسی هوایی برقی Wisk Aero، این هفته در لس‌آنجلس، اولین پرواز عمومی پرنده عمودپرواز  eVTOL را به نمایش گذاشت. 

eVTOL بوئینگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت electrek، اولین پرواز عمومی eVTOL همزمان با صدمین سالگرد فرودگاه لانگ بیچ انجام شد. Wisk Aero  در سال ۲۰۱۰ با عنوان Zee Aero شروع به کار کرد. پس از درک پتانسیل‌های تاکسی هوایی برقی نسل پنجم، با سرمایه‌گذاری بوئینگ، استارت‌آپ Wisk تشکیل شد. 

بوئینگ چندین دور سرمایه به این استارت‌آپ تزریق کرد و اوایل امسال، Wisk به یکی از شرکت‌های تابعه این غول هوافضا تبدیل شد. در ماه اکتبر، Wisk اولین شرکت تاکسی هوایی عمودپرواز (eVTOL) بود که پروازهای آزمایشی را در منطقه بزرگ LA انجام داد. در طول جشنواره پرواز لانگ بیچ، Wisk مسیرهای خود را گسترش داد و اولین نمایش عمومی پرواز تاکسی هوایی برقی را اجرا کرد. 

ویسک و بوئینگ میزبان شهردار لانگ بیچ و مقامات محلی و ایالتی بودند تا در مورد آینده حمل‌ونقل هوایی پیشرفته (AAM) در منطقه پس از این رویداد گفتگو کنند.

ویسک در حال توسعه نسل ششم هواپیما است و انتظار می‌رود این هواپیمای مخصوص حمل مسافر تمام برقی، دارای صندلی برای چهار نفر به اضافه جا برای چمدان، قابلیت‌های خودکار و زمان شارژ ۱۵ دقیقه‌ای باشد.

بیشتر بخوانید:

شرکت‌های سازنده هواپیماهای عمودپرواز برقی یا eVTOL به سرعت در حال پیشرفت هستند. شرکت Jovy Aviation اولین پروازهای آزمایشی خود با یک خلبان را انجام داده و در همین حال، ماشین پرنده شرکت Jetson's ONE اولین مجوز eVTOL برای پرواز در ایتالیا را دریافت کرده است. 

کد خبر 800785
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha