رییس پلیس فتا بوشهر بیان کرد: در راستای ارتقا و سالم‌سازی فضای مجازی و با تلاش‌های کارشناسان پلیس فتا استان، اعضای چندین گروه که به‌صورت سازمان یافته با هم مرتبط بوده و در قالب عکاسی آزاد اقدام به تولید و انتشار محتواهای مبتذل در صفحات اینستاگرامی می‌کردند، شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شدند.

اینستاگرام

 به گزارش همشهری آنلاین،‌ سرهنگ مهدی قاسمی افزود: سرشاخه اصلی دستگیر شده این گروه‌های مجرمانه که خانمی جوان و مدیر دو صفجه اینستاگرامی بوده است با الگوگیری از تارنماهای اینترنتی خارجی و همکاری بیش از ۹ نفر با تخصص‌های گوناگون نظیر عکاس، ادیتور، تدوین‌گر، آرایشگر و... اقدام به تولید محتواهای متعدد حرفه‌ای کرده و با همکاری مدیر صفحه اینستاگرامی، در ۶ صفحه دیگر در سطح کشور در فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر کرده‌اند.
 
رییس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: برابر اعلام رییس پلیس فتا استان و با مجوز قضایی، مجرمانی که ساکن استان بوده‌اند برحسب وضعیت جرایم ارتکابی دستگیر یا احضار و پس از انجام تحقیقات از آنان و بررسی آزمایشگاهی تجهیزات دیجیتال همراه توقیفی و حذف محتواهای مجرمانه به مرجع قضایی معرفی شدند.
 
وی اضافه کرد: اقدامات پلیسی و قضایی برای دستگیری چند تن از اعضای این شبکه سازمان یافته که ساکن استان‌های شمالی کشور هستند، ادامه خواهد داشت.
 
سرهنگ قاسمی با اشاره به اینکه برای جرم تولید و انتشار هرگونه تصاویر و محتوای مبتذل در فضای مجازی، مجازات متناسب شامل حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده، یادآور شد: یکی از اولویت‌های ماموریتی پلیس فتا، پایش و شناسایی تارنماهای دارای محتواهای مجرمانه مبتذل و مستهجن به‌خصوص سازمان یافته است و در این راستا با هدف سالم‌سازی بسترهای حضور کاربران به‌ویژه خانواده‌ه، با هماهنگی مراجع قضایی و همچنین مشارکت و همراهی مردم، این ماموریت و رسالت به‌صورت ویژه و شبانه‌روزی در حال اجرا و پیگیری خواهد بود.

کد خبر 800519
منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha