دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ گرد هم می‌آیند تا درباره مناقشه مرزی اسلوونی و کرواسی، رایزنی کنند.

خبرگزاری اتریش از لوگزامبورگ گزارش داد، به خاطر این مناقشه، لیوبلیانا مانع از مذاکرات پیوستن زاگرب به این اتحادیه شده است. انتظار نمی‌رود این نشست منجر به رسیدن به راه حل شود، زیرا دو طرف مناقشه ابتدا باید موضع خود را درباره پیشنهاد جدید مصالحه اولی رن، کمیسار توسعه اتحادیه اروپا بگویند.

اتحادیه اروپا شش جمهوری سابق شوروی را به اجلاس موسس مشارکت شرق در پراگ دعوت کرده است. الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس هم به گفته دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گرچه به این نشست دعوت شده است، اما بر مبنای توافقی محترمانه قرار نیست در آن حضور یابد.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ همچنین درباره رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. بنیتا فررو والدنر، کمیسار خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد طرح تشدید روابط دو طرف به حال تعلیق در آمده است زیرا طرف اروپایی هنوز نشانه‌ای واضح را از آنکه کابینه جدید این رژیم در جهت پیشبرد مذاکرات صلح با فسلطینی‌ها گام برمی‌دارد، ندیده است.

علاوه بر این اتحادیه اروپا قصد دارد در خصوص مساله هسته‌ای ایران و همچنین بحث تمدید یکساله تحریم دولت نظامی میانمار هم رایزنی کند.

کد خبر 79965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز