با حملات متعدد رژیم اشغالگر قدس به مردم مظلوم غزه شاعران بسیاری با تازه‌ترین سروده‌های خود با مردم غزه ابراز همدردی کردند. میلاد عرفان‌پور هم ازجمله آنهاست که این روزها بیتی از او به همراه عکسش روی بنرهای سطح شهر دیده می‌شود.

عرفان پور

همشهری- مریم باقرپور: او معتقد است که کم‌کردن فاصله بین مردم و ادبیات در ایران دشوار نیست و بسیاری از مردم این کشور با شعر نفس کشیده‌اند و هم‌نفس شده‌اند. گرچه برخی رسانه‌های خارجی تلاش کرده‌اند که شعر به حاشیه رانده شود. بنابراین ضروری است که مدیران به این موضوع توجه داشته باشند.

انس با شعر از کودکی

عرفان‌پور، در خانواده‌ای بزرگ شده که شعر زیاد می‌خوانند. به همین دلیل از دوران کودکی با فضای شعر آشنا و خیلی طبیعی وارد فرایند شاعری شده است. نتیجه‌اش هم انتشار چندین عنوان کتاب شعر بوده است و در آینده نزدیک مجموعه رباعیاتش با عنوان «دوستش داشته باش» منتشر می‌شود. او می‌گوید: «متأسفانه مردم ما آنقدر که سلبریتی‌های هنری و ورزشی را می‌شناسند، با شاعران و نویسندگان آشنا نیستند. بنابراین ضروری است که نهادهای مختلف در این زمینه فعال شوند. گرچه این روزها تغییراتی در سطح شهر دیده می‌شود و کار جدیدی را شهرداری تهران شروع کرده است.» او می‌افزاید: «شعر خوب باید در سطح شهر دیده شود تا زندگی مردم را تلطیف کند. چون زندگی امروز مردم گاه با کدورت‌ها، زمختی و سختی‌هایی همراه است اما شعر خوب می‌تواند فرد را به سمت اخلاق، معنویت و آرامش پیش ببرد. از طرفی با این ایده جدید شهرداری مردم با شاعران معاصر آشنا می‌شوند.»

تولد: ۱۳۶۷ در شیراز
تحصیلات: دانشجوی دکتری
ویژگی: شاعر، سراینده اشعار سنتی و رباعی، کسب مقام نخست جشنواره جوان خوارزمی در پژوهش‌های بنیادین، نامزد جایزه قلم زرین و برگزیده جشنواره شعر فجر
آثار: شرم برادرم، پاییز بهاری‌ست که عاشق شده‌است، پادشهر، جشن فراموشی‌ها و...

کد خبر 799600
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha