دست به خیر است و زبانش همواره گویا به شعر. علیرضا قزوه با سرودن شعر «مولا ویلا نداشت»، نامش بر سر زبان‌ها افتاد و اغلب مذهب، عشق، عرفان و مفاهیمی از این دست را چاشنی اشعارش کرده است.

علیرضا قزوه

همشهری - سعیده مرادی: علیرضا قزوه، شعرهای فراوانی را در کارنامه کاری خود دارد و طرح مضامینی مذهبی از خصوصیات اشعار اوست. این شاعر نام‌آشنا معتقد است که نویسنده باید پویا باشد و از هر فرصت و وسیله‌ای برای انعکاس و بازتاب آثارش استفاده کند.

نویسنده باید پویا باشد

توانمندی علیرضا قزوه، شاعر نام‌آشنای ایرانی در جریان‌سازی شعر انقلاب  قابل توجه است. او می‌گوید: «خدا را شاکرم که سال پرباری برایم به لحاظ خلق آثار مهیا کرده ‌است. ۴ کتاب شعر آماده چاپ دارم و اگر مشکلی پیش نیاید تا آخر امسال منتشر خواهند شد. در کنار اینها، در حال نوشتن یک رمان با عنوان موکب خضر هستم که تقریبا تمام ‌شده است و آن هم احتمالا تا آخر سال به چاپ خواهد رسید. به اعتقاد من، نویسنده باید پویا باشد. نه‌تنها آثار خود را در قالب کتاب منتشر کند بلکه آثارش را در شبکه‌های اجتماعی نشر دهد. شعرهایی که در این فضا منتشر می‌شوند بر انتشار کتاب نیز تأثیر می‌گذارند. چه اشکالی دارد که از فضای مجازی استفاده کرد؟ این فضا هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.»

ترویج شعر

می‌گوید برگزاری برنامه‌هایی مانند پویش شهر شعر یا ساخت تندیس شاعران و برنامه‌هایی از این دست می‌تواند تأثیر بسزایی بر ترویج شعر و معرفی شاعران معاصر به نسل جوان و آشتی مردم با ادبیات ایران زمین بگذارد. قزوه تأکید می‌کند: «شاعران قدیمی و مطرح ایران که ریشه در فرهنگ و ادبیات این مرز و بوم دارند، معمولا برای همه مردم شناخته شده هستند و نیازی نیست بخواهیم آنها را به مردم معرفی کنیم؛ اما شاعران معاصر و کمتر شناخته شده هستند که نیاز است به مردم معرفی شوند.»

کد خبر 799550
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha