شاعر و منتقد ادبی در عرصه شعر آیینی و طنز و چهره‌ای شناخته‌شده در حوزه شعر و ادبیات محسوب می‌شود. سعید بیابانکی که بسیاری از چهارپاره‌هایش مورد توجه و تحسین منتقدان ادبی و شعرای معاصر قرار گرفته و جوایز متعددی نیز دریافت کرده معتقد است که زبان فارسی تاکنون به‌واسطه شعر قوام و دوام یافته است.

سعید بیابانکی

همشهری - سعیده مرادی: ادبیات فارسی مدیون شعرایی همچون سعدی، حافظ، فردوسی و مولانا است، پس باید در تقویت آن تلاش کرد.

مجوز جدید را گرفته‌ام

 این شاعر نام‌آشنای کشور از حال و روز این روزهای خود چنین می‌گوید: ‌ «کار امروز من در حوزه شعر و ادب فارسی یک کتاب شعر با عنوان «عروسان» است که به تازگی مجوز انتشار آن را دریافت کرده‌ام. اسم این کتاب برگرفته از روستایی در دل کویر ایران است. نیاکان من ساکن منطقه بیابانک بوده‌اند و من در سفری که به این محدوده داشتم از روستای عروسان بازدید کردم و تحت‌تأثیر این روستا کتابی با همین نام سرودم. در این مجموعه انواع شعر اجتماعی، انتقادی و آیینی وجود دارد.»

شعر و شاعری باید از کودکی تقویت شود

بیابانکی معتقد است هر اقدامی که به دوام، قوام و پویایی زبان فارسی کمک کند، ارزنده است، به شرطی که مستمر باشد. او تأکید می‌کند:‌ «پیش از پویش شهر شعر، طرحی مشابه حدود ۸ سال قبل همزمان با هفته دفاع‌مقدس اجرا و اشعاری نوستالژیک از شاعران در حوزه دفاع‌مقدس در سطح شهر اکران شد، اما همان یک‌بار بود. پیشنهاد می‌کنم، هر روز شاهد چنین اتفاقات ویژه‌ای‌ باشیم. به اعتقاد من در ایران کمی به حوزه شعر و شاعری کم‌لطفی می‌شود. بنابراین نیاز است که کارهایی از جنس پویش شهر شعر توسعه یابد تا هم شاعران به‌ویژه شاعران جوان بیشتر به مردم معرفی شوند و هم منجر به دوام و پویایی شعر و زبان فارسی شوند.»

کد خبر 799585
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha