حمید ضیایی پرور: بنابر تازه‌ترین گزارش سایت آمار‌های جهانی اینترنت موسوم به Internetworldstats که مستند به گزارش‌های رسمی ITU اتحادیه بین‌المللی مخابرات است، ایران در بین 14 کشور منطقه خاورمیانه از نظر ضریب نفوذ اینترنت در مقام ششم قرار دارد.

براساس این گزارش، کشورهای فهرست شده در سایت این مرکز در بخش خاورمیانه عبارتند از: بحرین، ایران، عراق، رژیم صهیونیستی، اردن، کویت، ترکیه،‌لبنان، عمان، کرانه باختری فلسطین، قطر، عربستان، سوریه، امارات و یمن.

در این میان ایران با ضریب نفوذ اینترنت معادل 9/34 درصد در جایگاه ششم منطقه قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی با ضریب نفوذ 74 درصد در جایگاه اول، امارات با ضریب نفوذ 9/48 درصد در جایگاه دوم، قطر با ضریب نفوذ 6/42 درصد در جایگاه سوم و لبنان با ضریب نفوذ 5/39 درصد در جایگاه چهارم و ترکیه با ضریب نفوذ 35 درصد و 5/26 میلیون کاربر اینترنت در مقام پنجم این منطقه قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر تعداد کاربران اینترنت در ایران 23‌میلیون نفر است که از این نظر جایگاه دوم منطقه را به دست آورده است. با این حال بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به سرعت بسیار کند اینترنت در ایران که متوسط 36‌کیلو بیت در ثانیه است و تنها 465 هزار نفر به اینترنت پر سرعت متصل هستند، آمار 23‌میلیون نفر تا حد زیادی اغراق آمیز به‌نظر می‌رسد.

براساس شاخص، اینترنت پرسرعت ترکیه با 4 میلیون و554 هزار پورت در مقام اول، رژیم صهیونیستی با یک‌میلیون و 441‌هزار پورت در مقام دوم و ایران از این لحاظ در رتبه سوم منطقه قرار دارد.

از نظر تعداد کاربر اینترنت، چین با 298 میلیون نفر در جایگاه اول و آمریکا با 220 میلیون نفر در جایگاه دوم جهان قرار دارند؛ با وجود این ضریب نفوذ اینترنت در چین با توجه به جمعیت یک‌میلیارد و 330 میلیون نفری آن معادل 4/22 درصد است؛ در حالی‌که همین ضریب در آمریکا معادل 5/72 درصد است.

کد خبر 79943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز