سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

رسانه سلطنتی انگلیس فعالیتهای ۶ خبرنگار خود را به خاطر انتشار پستهایی در حمایت از فلسطین و در مخالفت با رژیم صهیونیستی از کار تعلیق کرد.

بی بی سی

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های انگلیسی از تعلیق کاری ۶ خبرنگار شبکه بی بی سی، رسانه سلطنتی این کشور، به خاطر انتشار پستهایی در حمایت از فلسطین در شبکه‌های اجتماعی خبر داده‌اند.

روزنامه فایننشال تایمز مدعی است که این شبکه خبری قوانین بی طرفانه‌ای دارد که فعالیتهای خبرنگاران این رسانه حکومتی را در شبکه‌های اجتماعی محدود می‌کند.

پستهایی که توسط خبرنگاران سرویس عربی بی بی سی از جمله خبرنگاران این رسانه در مصر و لبنان توئیت و یا لایک شده‌اند محتوایی در حمایت از فلسطین و یا انتقاد از مواضع رژیم صهیونیستی داشته‌اند.

این گزارش افزود: در حال حاضر شش خبرنگار از فعالیتهای کاری تعلیق شده اما اخراج نشده‌اند تا تحقیقات فوری درباره فعالیتهای آنها به عنوان خبرنگار بی بی سی مورد بررسی قرار بگیرد.

بی بی سی در بیانیه‌ای در این زمینه گفته: ما فورا تحقیقاتی را در این زمینه انجام می‌دهیم. ما اتهامات مربوط به نقض دستورالعملهای تحریریه را با جدیت دنبال می‌کنیم و اگر نقض و تخلفی صورت گرفته باشد اقدام خواهیم کرد.

فایننشال تایمز می‌گوید که همه پستهایی که این خبرنگاران منتشر کرده‌اند حذف شده است. تخلف یکی از این خبرنگاران این است که پستی را لایک کرده که در آن جنبش مبارزان فلسطینی را به عنوان مبارزان آزادی توصیف کرده است.

بی بی سی پیش از این از سوی برخی سیاستمداران این کشور به خاطر برخی مواضع مورد سوال و تحت فشار قرار گرفته بود.

ادعای بی طرفی رسانه انگلیسی و خبرنگاران این شبکه در حالیست که طی جنگ روسیه و اوکراین این رسانه و تعدادی از خبرنگاران آن آشکارا از حکومت کی‌یف و مواضع دولت اوکراین حمایت می‌کنند.

حملات هوایی ارتش رژیم اشغالگر به غزه همچنان ادامه دارد و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند. وزیر بهداشت فلسطین از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و بشردوستانه درخواست کرده تا از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آمبولانس‌ها، پرسنل بهداشتی و بیماران و مجروحانی که هر روز در معرض بمباران‌های رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، حمایت فوری کنند.

طبق آمار شامگاه دوشنبه (دیشب) وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، در حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۲۷۷۸ نفر و در کرانه باختری ۵۹ فلسطینی شهید شده‌اند.

کد خبر 798271
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    انگار خبرنگار با وجدان هنوز همه جا هست دمشون گرم که ته وجدانشونو فعلا نگه داستند .