بیش از هزار پروژه بهداشتی در آینده‌ای نزدیک افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد و ۴ هزار بهورز هم در این پروژه‌ها مشغول به کار می‌شوند.

پروژه بهداشتی

به گزارش همشهری آنلاین، معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این خبر در هفتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع از اردیبهشت سال گذشته در ۵۹ شهر شروع و امروزه به ۹۳ شهر افزایش پیدا کرده است. در این باره ضرورت دارد که برنامه‌های سلامت از سوی تمامی سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط مدیریت و اجرا شود.

وی با بیان این که در بسیاری از شاخص‌ها در روستاها به دلیل ارتباط مستمر خانه‌های بهداشت با مردم، روبه‌رشد بوده‌ایم، افزود: در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست، باید دسترسی عادلانه، کاهش پرداخت از جیب مردم و ارائه خدمات استاندارد به صورت کامل انجام شود.

فرشیدی از افزایش تعداد شهرهایی که این برنامه در آنها در حال اجراست هم خبر داد و گفت: اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع از اردیبهشت سال گذشته در ۵۹ شهر شروع و امروز به ۹۳ شهر افزایش پیدا کرده است. در این برنامه ارتباط خوب مراقبین بهداشتی با مردم بسیار مهم است به طوری که مراقب سلامت باید بتواند خدمات پایه را به شکل فعال در مردم رصد کند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از افتتاح بیش از هزار پروژه بهداشتی خبر داد و گفت: در روزهای آتی هزار و ۲۷ پروژه بهداشتی افتتاح و یا به بهره‌برداری می رسد و ۴ هزار بهورز نیز با اجرای این پروژه ها استخدام خواهند شد.

کد خبر 798004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha