مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور درباره آخرین وضعیت تعویض مخزن گاز فرسوده تاکسی‌های توضیحاتی ارائه داد.

تاکسی

به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی ضامنی در این باره توضیح داد: طرح تعویض مخازن فرسوده و غیر استاندارد تاکسی‌ها پیش از این در خرداد ۱۴۰۰ از سوی شورای اقتصاد تصویب و ابلاغ شد. اما اجرای بند ۲۳ این مصوبه به دلیل نبود شفافیت در بخش‌هایی از فرایند اجرایی، نتوانست وارد مرحله اجرایی شود.

ضامنی افزود: از این رو تصمیم به اصلاح مصوبه گرفته شد ولی اصلاحیه مصوبه هم به انتظار تاکسیرانان امیدوار خاتمه نداد و طرح آغاز نشده مجددا متوقف شد.

وی با تأکید بر اینکه از یک سو درخواست‌های مستمر و تقاضاهای پی در پی جامعه تاکسیرانان و از سوی دیگر خطرات فعالیت مخزن‌های فرسوده CNG، شهروندان و مسافران را تهدید می کرد، اظهار کرد: این امر باعث شد تا برای مرتبه دوم اصلاح مصوبه سال ۱۴۰۰ در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد.  

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور ادامه داد: در نهایت شورای اقتصاد موضوع «طرح حمایت از تولید خودروهای دوگانه سوز، تبدیل کارخانه‌های خودروهای بنزینی به CNG سوز و کمک به احداث جایگاه های هوشمند عرضه سوخت CNG» را به استناد ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و آیین نامه اجرایی آن، بررسی و به تاریخ ۱۲ مهر امسال تصویب و مجددا ابلاغ کرد.  

ضامنی در خاتمه تصریح کرد: پس از اعلام فرآیند اجرایی طرح توسط مدیریت طرح  CNG و نهایی شدن آن، اقدام مقتضی نسبت به اجرای طرح صورت خواهد گرفت.

کد خبر 797941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha