سه ماده از قانون جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تعیین تکلیف شد و به زودی دستورالعمل اجرایی آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ خواهد شد.

قانون جوانی جمعیت

به گزارش همشهری آنلاین، صابر جباری در حاشیه بیستمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در ستاد وزارت بهداشت گفت: سه ماده از «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در جلسه بیستم قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت تعیین تکلیف شد که یکی از این سه تکلیف دستورالعمل مربوط به ماده ۳۶ قانون مبنی بر تاسیس مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی، ایرانی است که این هفته توسط وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در ماده ۴۲ قانون نیز بحث پیشگیری، تشخیص بهنگام و درمان ناباروری مطرح شده که در بیستمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت نکاتی از آن مورد بحث قرار گرفت و دستورالعمل آن نیز با امضای وزیر بهداشت به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ خواهد شد.

این مسئول همچنین با اشاره به موضوع ماده ۵۰ قانون جوانی جمعیت مبنی بر ترویج زایمان طبیعی از ابلاغ این قانون به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در روزهای آینده خبر داد و گفت: دستورالعمل رسیدگی به شکایاتِ ذینفعانِ قانون جوانی جمعیت هم مورد تایید قرار گرفت. پیش از این شکایات را سامانه ۱۹۰ رسیدگی می‌کرد که از این پس نیز چنین خواهد بود با این تفاوت که اگر ذینفعی در قانون وجود داشته و محق باشد، مطابق فرآیندی رسیدگی به شکایت او به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه ابلاغ می‌شود و دانشگاه موظف به اجرا خواهد شد.

جباری بیان کرد: این دستورالعمل گام بلندی در جهت رعایت کرامت ذینفعانی است که از خدمات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیتِ مجلس شورای اسلامی بهره‌مند می‌شوند.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی در جلسه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی برای اجرا به مدت هفت سال به تصویب رسید و ۲۴ آبان ۱۴۰۰ توسط رییس جمهور ابلاغ شد.

کد خبر 797175
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha