خیلی وقت‌ها از سفر برمی‌گردیم و می‌بینیم خیلی از وسایلی که همراهمان برده بودیم، بدون استفاده باقی ماندند و فقط بارمان را سنگین کردند. همیشه درباره وسایلی که لازم است در یک سفر کوتاه با خودمان ببریم حرف زده‌ایم، اما این بار می‌خواهیم با هم مرور کنیم که بردن کدام وسایل در سفر، اضافی و اشتباه است.

چمدان

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری:

  • یکی از وسایل غیرضروری در سفر، اتو است. منظورمان این نیست که تمام طول سفر را با لباس‌های چروک سر کنید. فقط می‌توانید با انتخاب لباس‌هایی که کمتر چروک می‌شوند یا تا کردن اصولی لباس‌ها و چیدن درست آنها در چمدان، اتو را از فهرست وسایل سفر حذف کنید.
  • برای سفرهای گردشگری هیچ نیازی به زیورآلات و جواهرات ندارید! اگر فکر می‌کنید جای زیورآلات ارزشمندتان در خانه امن نیست، بهتر است آنها را به فرد قابل اعتماد یا صندوق امانات بسپارید. بردن طلا و اشیای ارزشمند به سفر امنیت شما و اموالتان را به خطر می‌اندازد.
  • لازم نیست همه وسایل بهداشتی و مراقبتی که در زندگی روزمره استفاده می‌کنید، در سفر هم همراهتان باشد. مخصوصا در سفرهای کوتاه، نیازی به سروم‌ها و لوسیون‌ها، حالت‌دهنده‌های مو، لوازم آرایشی متعدد و شامپوهای مختلف نیست.
  • لباس به اندازه ببرید تا چمدانتان شلوغ و آشفته و بارتان سنگین نشود. اگر موقع بستن چمدان حواستان به انتخاب رنگ‌های مناسب باشد، می‌توانید چند ست کامل با تعداد محدودی لباس درست کنید و از بردن چند دست لباس اضافه معاف شوید.
  • برای یک سفر کوتاه، لازم نیست همه وسایل الکترونیکی مثل پخش‌کننده موزیک، تبلت، لپ‌تاپ و تجهیزات عکاسی را با خودتان همراه کنید. اگر وسایل الکترونیکی اضافی با خودتان ببرید، هم بارتان سنگین می‌شود هم مدام باید حواستان به مراقبت از این وسایل باشد.
  • برخلاف همیشه که همدیگر را به خواندن کتاب تشویق می‌کنیم، این‌بار می‌خواهیم توصیه کنیم با خودتان کتاب به سفر نبرید! البته که منظورمان این نیست که در سفر نیازی به کتاب خواندن نیست، اما انتخاب بهتر برای مطالعه در سفر، استفاده از کتاب‌های الکترونیکی و صوتی است.
کد خبر 797058
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha