کودک‌کشی ازجمله اقدام‌های جنایتکارانه رژیم‌صهیونیستی است که افکارعمومی جهان طی دهه‌های گذشته از عمر این رژیم به‌دفعات شاهد نمودهای مختلفی از آن بوده‌است. این درحالی‌است صهیونیست‌ها و رسانه‌های وابسته به آنان در روزهای اخیر وارونه‌نمایی دراین زمینه را در دستورکار داشته‌اند.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه

همشهری‌آنلاین_گروه‌سیاسی:  پس‌از ضربه مهلک جبهه‌مقاومت فلسطینی به پیکره نظامی – امنیتی رژیم صهیونیستی به‌دنبال اجرای عملیات کم‌نظیر «طوفان‌الاقصی»، صهیونیست‌ها می‌کوشند با درپیش گرفتن رویکرد مظلوم‌نمایی و با خبرسازی‌های غیرواقعی، رزمندگان مقاومت را به حمله به غیرنظامیان متهم کنند.

این درشرایطی است که برخی کارشناسان معتقدند درپیش گرفتن چنین رویکردی ازسوی مقام‌های تل‌آویو، نشان می‌دهد رژیم‌صهیونیستی راهبرد رسانه‌ای خود را از «نمایش اقتدار» به «مظلوم‌نمایی» تغییر داده‌است.

پشت‌پرده یک راهبرد رسانه‌ای جدید

یک کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای دراین باره به همشهری‌آنلاین گفت: عملیات بی‌سابقه «طوفان‌الاقصی»، که «تحقیر بزرگ» صهیونیست‌ها نام گرفت، آنان را به درپیش گرفتن سیاست «مظلوم‌نمایی» واداشته است. این راهبرد تلاش می‌کند با تبلیغات گسترده رسانه‌ای، جای «ظالم» و «مظلوم» را تغییر دهد و این‌گونه القا کند که رزمندگان جبهه مقاومت زنان و کودکان را هدف قرار داده‌اند.

سعدالله زارعی افزود: راهبرد صهیونیست‌ها براین مبنا استوار شده‌است که با فضاسازی‌های رسانه‌ای و به‌نمایش درآوردن چهره‌ای «مظلوم» از خود، دولت‌های غربی را به کمک هرچه بیشتر به خود وا دارند. درچارچوب چنین سیاستی هم بود که صهیونیست‌ها در روزهای اخیر بر کلیدواژه «حمله حماس به زنان و کودکان» تمرکز ویژه‌ای داشتند.

وی با اشاره به تغییر محسوس راهبردهای رسانه‌ای صهیونیست‌ها، تصریح‌کرد: نکته اینجاست که رژیم‌صهیونیستی زمانی که احساس قدرت می‌کرد، تصاویر جنایت‌های خود را در سطح بین‌المللی منتشر می‌کرد و می‌کوشید از این طریق برای خود هیمنه امنیتی ایجاد کند.

یک نمونه تاریخی

این کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای با اشاره به یک نمونه تاریخی دراین زمینه، ادامه‌داد: وقتی جوخه‌های مرگ صهیونیست‌ها در سال ۱۹۴۸ به روستای فلسطینی «دیریاسین» حمله کردند، مردان را جلوی‌چشم کودکان، کودکان را در مقابل دیدگان مادران و بعد هم مادران را قتل‌عام کردند و پس‌از این جنایت، چند روستایی را زنده نگه داشتند تا به‌عنوان شاهد به دیگر روستاها و مناطق بروند و ابعاد گسترده این جنایت را برای دیگران روایت کنند.

زارعی با بیان اینکه صهیونیست‌ها قصد داشتند با ترساندن روستاییان، آنان را وادار به ترک خانه و کاشانه‌شان کنند تا راه برای اشغالگری‌شان هموار شود، اظهارکرد: اکنون اما تغییر از آن رویکرد، به طرح ادعاهایی درباره «جنایت علیه زنان و کودکان یهودی»، نشان‌دهنده ضعف مطلق صهیونیست‌هاست.

وی با بیان اینکه این موضوع از برگشتن صفحه معادلات و تحولات به سود جبهه مقاومت حکایت دارد و گویای شرایط شکننده رژیم‌صهیونیستی است، گفت: در واقع «تبلیغات معکوس» از «وضعیت معکوس» در سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهد.

هدف صهیونیست‌ها از تبلیغات معکوس

تغییر وضعیت در سرزمین‌های اشغالی

این کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای اظهارکرد: وقتی صهیونیست‌ها پیروز میدان هستند، صحنه‌های ترحم به فلسطینیان را به تصویر نمی‌کشند و تلاش می‌کنند جنایات‌شان را ازموضع اقتدار به نمایش عمومی بگذارند. در تحولات اخیر اما شاهد بودیم صهیونیست‌ها می‌کوشیدند با انتشار تصاویر هدف‌دار، این‌گونه القا کنند که با زنان و کودکان فلسطینی با ملاطفت برخورد کرده‌اند. این‌درحالی‌است که آنان در گذشته همواره ایجاد تصویری حق‌به‌جانب را در دستورکار داشته‌اند.

زارعی اضافه‌کرد: نگرش محوری صهیونیست‌ها براین مبنا استوار شده‌است که اصولا فلسطینیان حق حیات ندارند و بردگان صهیونیست‌ها محسوب می‌شوند، اما اینکه اکنون شاهد درپیش گرفتن سیاست «مظلوم‌نمایی» ازسوی آنان هستیم، نشان‌دهنده تغییر وضعیت در سرزمین‌های اشغالی است؛ صهیونیست‌ها از «احساس قدرت» به «احساس ضعف مطلق» رسیده‌اند.

کد خبر 796704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha