مدافع باتجربه فولاد معتقد است این تیم در ادامه ناکامی‌ هفته‌های ابتدایی فصل را جبران خواهد کرد.

شاهین توکلی

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش | تیم فولاد بعد از شروعی ناامیدکننده در لیگ برتر و ۴شکست متوالی سرانجام در هفته هفتم به نخستین پیروزی فصل خود رسید. فولادی‌ها که با هدایت علیرضا منصوریان روزهای بدی را در هفته‌های ابتدایی لیگ پشت سر گذاشته بودند، با حضور خوان ایگناسیو مارتینز سرمربی ۵۹ ساله اسپانیایی از وقفه تعطیلی لیگ استفاده کردمد و با پیروزی مقابل هوادار از بحران خارج شدند. شاهین توکلی، مدافع باتجربه فولاد از شرایط این تیم بعد از نخستین پیروزی فصل تیم اهوازی با همشهری صحبت کرده است. 

*بعد از شروع عجیب در هفته‌های ابتدایی لیگ موفق به کسب نخستین پیروزی فصل شدید. چه صحبتی دارید؟

بازی خیلی خوبی بود و برای این پیروزی خیلی زحمت کشیدیم و تعطیلی لیگ فرصت خوبی شد تا با سخت‌ترین تمرین‌ها تیم را از بحران دربیاوریم. همه بچه ها عالی بودند و تمام تلاشمان را برای گرفتن ۳امتیاز بازی به کار گرفتیم.

*صحبت از تعطیلی لیگ شد. ظاهرا این وقفه به سود تیم فولاد شد.

باتوجه به عدم آشنایی آقای مارتینز با بازیکنان و شرایط تیم فولاد تعطیلات لیگ این فرصت را به وجود آورد که سرمربی جدید با فضای تیم هماهنگ شود.

*کمی در مورد مارتینز صحبت کن. کار کردن با سرمربی اسپانیایی چطوز است؟

چیزی که من از این مربی دیدم، این است که شخصیت کاملا جدی دارد و تمرینات سخت و نفس‌گیری برای بازیکنان درنظر می‌گیرد. آقای مارتینز بازی‌ها را با جزئیات آنالیز و با بازیکنان در این خصوص صحبت می‌کند و سبک او برای من خیلی جالب است.

*بازی با هوادار کاملا تیم برتر میدان بودید و تاثیر مارتینز روی تیم فولاد در همین بازی مشخص شد.

اگر اشتباه نکنم ۴ یا۵ موقعیت صدرصد گل داشتیم و تیم هوادار موقعیت خاص نداشت و نکته خیلی مهم برای تیم ما در این بازی داشتن موقعیت‌های زیاد و ندادن موقعیت به حریف بود که این می‌تواند برای تیم فولاد بسیار مفید باشد.

*به نظر می‌رسد در مورد علیرضا منصوریان صحبت دارید؟

بله. باید این را بگویم که منصوریان خیلی برای فولاد زحمت کشید و اصلا یکی از دلایلی که من به تیم فولاد آمدم حضور آقای منصوریان در تیم فولاد بود چون شخصیت دوست داشتنی دارد واز لحاظ شیوه مربیگری هرجایی که میرود با بازیکنان رفاقتی کار می‌کند.

*کیفیت لیگ را نسبت به سال‌های گذشته چطور می بینی؟

 برای ارزیابی  دقیق کیفیت لیگ شاید کمی زود باشد مخصوصا این فصل که با تعطیلی‌های پی در پی اصلا شرایط نرمالی ندارد چون با این تعطیلی‌ها حس و حال فوتبال از بازیکنان گرفته و از شرایط مسابقه دور می‌شوند و تیم‌ها فقط به تمرین می‌پردازند. در کل می‌توانم بگویم به غیراز چند تیم که شرایطشان با سایر تیم‌ها فرق می‌کند، بقیه به هم نزدیک هستند اما کیفیت لیگ را به طور دقیق می‌توان از هفته دهم به بعد ارزیابی کرد.

*چه تیمی را شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر می‌دانی؟

تیم‌های سپاهان، پرسپولیس، استقلال و تراکتور جزو مدعیان هستند اما سپاهان تیم کامل‌تری دارد و  شانس اصلی قهرمانی است.

*چه جایگاهی را برای تیم فولاد در پایان فصل پیش‌بینی می‌کنی؟

پیش‌بینی در لیگ ایران بسیار سخت است اما فکر کنم در رتبه‌بندی جزو ۶ تیم اول باشیم.

آنالیزهای مارتینز جواب داد و از بحران خارج شدیم | می‌خواهم به لیگ قهرمانان و تیم ملی برسم

*باشگاه فولاد چه هدفی برای این فصل دارد؟

فولاد تیم بزرگی است و به هر حال توقع ازاین باشگاه زیاد است. من وقتی وارد باشگاه فولاد شدم این حس را داشتم که باید با این تیم به لیگ قهرمانان آسیا برسم. هرچند که یکی از اهداف اصلی باشگاه فولاد کسب سهمیه آسیاست.

*غیر از فولاد از تیم‌های دیگر لیگ هم پیشنهاد داشتی؟

بله اما چون با ریسک همراه بود ترجیح دادم سریع تصمیم بگیرم. در هر صورت فولاد هم تیم بزرگی است و دوست داشتم جایی بازی کنم که تاثیرگذار باشم.

*اهداف شخصی خودت در این فصل و فوتبال چیست؟

یکی از هدف‌گذاری‌هایم بازی در تیم ملی است و تلاش می‌کنم به پیراهن تیم ملی برسم.

کد خبر 794935
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha