شهردار تهران با بیان اینکه امیدوار هستیم در انتهای سال و ۲۲ بهمن پروژه یادگار را به اتمام برسانیم، گفت: در کنار این پروژه‌ها آزادراه شهید شوشتری داریم که از بزرگراه شهید رستگار تا بزرگراه شهید یاسینی ادامه پیدا می‌کند و ۱۶.۵ کیلومتر است امیدوار هستیم تا پایان سال ۹.۲ کیلومتر آن را افتتاح کنیم.

زاكاني شهردار تهران

به گزارش همشهری؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم بهره برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در رویداد امیدوافتخار گفت: یکی از ویژگی هایی که در مسیر خدمتگزاری شورای ششم رقم خورد، این بود در مدیریت شهری از کل به جزء برسیم و به صورت کلان مشکلات را ببینیم و راهکار داشته باشیم، در نهایت با مدیریت مشارکتی موضوعات را پیش ببریم.

او افزود: پروژه شهید بروجردی که مدیریت اجرایی آن با قرارگاه خاتم بود، برگرفته از همین مدیریت مشارکتی است که تکمیل این پروژه را با مشارکت دستگاه‌های مختلف دنبال کردیم تا کارها به انجام برسد.

زاکانی با اشاره به اینکه در تهران چند پروژه بزرگ در حوزه عمرانی تعریف شده است، گفت: یک بخش ناظر به حوزه نگهداشت بود، تا فردا از مرز یک میلیون تن آسفالت در تهران عبور می‌کنیم؛ امسال همت دوستان این بود که ۱ میلیون و ۵۰۰ تن آسفالت بریزیم در حالی که سال قبل ۷۴۰ تن آسفالت مصرف شد.

شهردار تهران توضیح داد: این آسفالت ریزی به صورت دقیق انجام می‌شود و شناسایی ها از سال قبل شروع شده و دو سوم در معابر ۲ و ۳ ریخته شده و یک سوم در معابر بزرگ انجام شده است. 

۸۰۰ پل داریم که باید نوسازی شود

او سپس به موضوع پل ها و ابنیه شهری اشاره کرد و افزود: در این حوزه باید به نگهداشت بناها توجه کنیم و بیش از ۸۰۰ پل داریم که بخش زیادی نیاز به نوسازی دارد، همچنین ۵۳۰ کیلومتر جمع آوری آب ‌ای سطحی داریم که به فرسودگی رفته و باید بازسازی و نوسازی شود.

شهردار تهران تصریح کرد: بخش دیگر معطوف به این شد که به ساخت و ایجاد شرایط جدید در شهر برویم؛ کاری که در شورای چهارم دنبال شد این بود که بزرگراه امام علی در بخش شرقی تهران شمال و جنوب پایتخت را متصل می‌کند و باید در غرب نیز محوری آماده می‌شد، برهمین اساس تکمیل پروژه یادگار امام و پروژه شهید بروجردی این امکان را فراهم می کند که محور غربی برای اتصال شمال به جنوب پایتخت تعبیه شود.

۹.۲ کیلومتر از بزرگراه شوشتری تا پایان سال افتتاح می‌شود

زاکانی با بیان اینکه امیدوار هستیم در انتهای سال و ۲۲ بهمن پروژه یادگار را به اتمام برسانیم، گفت: در کنار این پروژه‌ها آزادراه شهید شوشتری داریم که از بزرگراه شهید رستگار تا بزرگراه شهید یاسینی ادامه پیدا می‌کند و ۱۶.۵ کیلومتر است امیدوار هستیم تا پایان سال ۹.۲ کیلومتر آن را افتتاح کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه عمده مشکلات در حوزه تملک است، اظهار کرد: پروژه شوشتری ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر و ۵.۵ درصد شرق تهران ترافیک را کاهش خواهد داد.این پروژه برای شرق تهران، در غرب تهران پروژه یادگار امام و بروجردی را داریم که فاز دوم آن تا اخرسال تکمیل کنیم.

او بیان کرد: پروژه کنارگذر آزادگان نیز در دستور کار است تا این بزرگراه از وضعیت فعلی رها شود. همچنین ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی که به میدان سپاه ختم می شد و امکان امتداد آن به دلیل تملک وجود نداشت، برای آن تونلی طراحی شده و به همت قرارگاه خاتم در دستور کار قرار گرفته که امیدوار از امسال احداث آن شروع شود.

شهردار تهرن سپس به اصلاح ۹۸  تقاطع غیرهمسطح تهران اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۱ مورد از این تقاطع‌ها افتتاح و ۲۳ مورد امروز در دست اجراست و تکمیل این ۹۸ تقاطع بیش از ۷۳۰ کیلومتر راه مردم را باز می کند و روزانه یک میلیون لیتر از ۱۲ میلیون لیتر مصرف بنزین را کاهش می‌دهد.

کد خبر 794257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 1
    شهرداری تهران واقعا دچار بحران دستاورد شده ! یک ساله هر روز میگه ۴ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود! و دوساله از کلید خوردن خط ۱۰ مترو و... واقعا هنر و دستاورد این دوره شهرداری ویرانی و خرابی شهر بوده ، بوستان‌ها خشک و مبلمان شهری از بین میرود و خیابان‌ها فاقد آسفالت و خط کشی مناسب و استاندارد هستند
    • Me.s IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      0 0
      اتفاقا دچار بحران دستاورد نشده. اون ۴ ایستگاهی که میفرمایین از سال قبل وعده دادن اسفند ماه افتتاح شدن. تاخییرهایی هم اگه صورت می گیره اگه کار عمرانی و فنی کرده باشین تا یه بخشی طبیعیه .مهم اینه دارن کار می کنن و این مشهوده . عملکردشون رو باید بعد از ۴ سال ببینین.. بهر حال گذشتن از آوارهای مدیریت قبلی زمان بره.
    • Me.s IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      0 0
      اتفاقا دچار بحران دستاورد نشده. اون ۴ ایستگاهی که میفرمایین از سال قبل وعده دادن اسفند ماه افتتاح شدن. تاخییرهایی هم اگه صورت می گیره اگه کار عمرانی و فنی کرده باشین تا یه بخشی طبیعیه .مهم اینه دارن کار می کنن و این مشهوده . عملکردشون رو باید بعد از ۴ سال ببینین.. بهر حال گذشتن از آوارهای مدیریت قبلی زمان بره.