یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در اجلاس دوربان 2، وارد ژنو شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هنگام ورود آقای احمدی نژاد به فرودگاه ژنو مقامات دولت سوئیس و مقر اروپائی سازمان ملل در ژنو از او استقبال کردند.

دکتر احمدی نژاد قرار است با رئیس جمهوری سوئیس دیدار کند.

سخنرانی در اجلاس دوربان 2، سخنرانی در دانشگاه وبستر و دیدار با رئیس سازمان کنفرانس اسلامی از برنامه‌های رئیس جمهور کشور در سفر به سوئیس است.

در این اجلاس که 31 فروردین تا 2 اردیبهشت در ژنو برگزار می‌شود، حدود 4500 سازمان مردم‌ نهاد و گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر و مبارزه با تبعیض و نژادپرستی شرکت می‌کنند.

آقای احمدی نژاد در این اجلاس سخنرانی می‌کند و در حاشیه این اجلاس دیدارهایی خواهد داشت.

همچنین چند هیات شامل سازمان‌های مردم‌ نهاد فعال در زمینه حقوق بشر و مبارز با نژادپرستی در این اجلاس شرکت دارند.

اجلاس ضد نژاد پرستی دوربان

اجلاس ضد نژاد پرستی دوربان 2 که در ژنو سوئیس برگزار می‌شود، بار نخست در دوربان آفریقای جنوبی با نام کنفرانس جهانی ضد نژادپرستی و تبعیض‌نژادی  برگزار شد و حدود 3 هزار و 500 سازمان غیردولتی شرکت‌کننده در اجلاس،‌ رژیم ‌صهیونیستی را رژیمی نژادپرست دانستند و محکوم کردند.

آنها از سازمان ملل خواستار بازگرداندن مصوبات مجمع عمومی (برابری صهیونیست با نژادپرستی) و تنبیه و مجازات این رژیم شدند. به همین خاطر، برگزاری این اجلاس با مخالفت قدرت‌های بزرگ روبرو شده است.

دوربان 2 ادامه کنفرانس دوربان سال 2001 است و انتظار می‌رود که بار دیگر سخنرانی‌های شدیداللحن ضدصهیونیستی که موجب ترک محل کنفرانس توسط جورج بوش و کالین پاول رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه وقت آمریکا شد، در آن تکرار شود.

رژیم صهیونیستی از بیم محکومیت جهانی و پیگرد قضایی مقامات این رژیم به دلیل آغاز جنگ 22 روزه غزه و اشغالگری در سرزمین‌های فلسطینی، کنفرانس مبارزه با نژادپرستی دوربان 2 را تحریم کرده و از متحدان غربی خود خواسته است در این کنفرانس شرکت نکنند.

آمریکا و کشورهای اروپایی تهدید کردند چنانچه کشورهای اسلامی نشست را به سوی حمله علیه اسرائیل سوق دهند، در این اجلاس شرکت نخواهند کرد.

اسرائیل و کانادا در این اجلاس شرکت نمی‌کنند و کشورهای هلند و فرانسه نیز محدودیت‌هایی را برای بیانیه نهایی خواستار شده‌اند.

دوربان مجموعه‌ای از ngo های صاحب نام سراسر دنیاست که به مقابله با نژاد پرستی و جنایات سازمان یافته می‌پردازد و با توجه به جنایاتی که در غزه رخ داد، ‌بخش عمده این کنفرانس، معطوف به فلسطین و غزه خواهد بود.

بیش از نیم قرن است که سرزمین فلسطین شاهد بربریت و نژادپرستى‏هاى صهیونیست است و هر چه زمان به جلو مى‏رود، خشونت صهیونیست‏ها با توجه به تقویت توان تسلیحاتى آنان نمود بیشترى پیدا کرده و شمار قربانیان جنایت از هزاران تن فراتر رفته است.

دنیا نظاره‏گر از بین رفتن جوانان فلسطینى است، که فقط به جرم دفاع از خانه و کشور خود با سنگ پرانى به جنگ غاصبان رفته‏اند.

اما ملت فلسطین از مقاومت جنوب لبنان آموخته‏اند که فقط با تکیه و اعتماد به خدا، ایمان، عزم راسخ و روحیه شهادت طلبانه مى‏توان با رژیم غاصب صهیونیست مبارزه کرد.

همانطور که حزب‏الله توانست صهیونیست‏ها را با خفت مجبور به فرار نماید.

فلسطینیان بویژه بعد از یک دهه سپرى شده به پاى میز مذکرات صلح (اسلو، شرم الشیخ و.....) متوجه شدند که سازمان‏هاى عریض و طویل تحت‏شعارهاى مقدسى چون حقوق بشر و صلح، ملعبه دست قدرت‏هاى جهانخوار هستند که حتى نمى‏توانند یک قطعنامه علیه متجاوز صادر کنند; چرا که بازدارندگى از سوى رهبران رژیم اسرائیلى با هدف بازداشتن کشورهاى عربى و اسلامى از انجام اقدامات خصمانه علیه این رژیم مد نظر بوده است.

کد خبر 79413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز