لیست تازه‌ای از تعداد گودهای رها شده و پرخطر تهران تهیه شده که نشان می دهد مناطق ۱۵، یک و ۲۲ بیشترین گود پرخطر را دارند.

گود پرخطر

به گزارش همشهری آنلاین؛ بیشترین گود پرخطر در منطقه ۱۵ با ۸ گود واقع شده است و سه منطقه ۸،۱۴ و ۱۹ هیچ گود رها شده ای ندارد. همچنین منطقه یک با ۷ گودو منطقه ۱۸ و ۲۲ هر کدام با ۶ گود در لیست مناطقی هستند که بیشترین گود پرخطر را دارند.

گودهای پرخطر تهران را بشناسید | بیشترین گودها در کدام مناطق هستند؟

در منطقه ۱۲ گود بدون پرونده متعلق به هیات ورزش جانبازان و معلولین و در منطقه ۱۳ صاحب گود بدون پروانه شهرداری منطقه و در منطقه ۱۵ نیز دو گود بدون پرونده یکی متعلق به سازمان نوسازی و دیگری شرکت آپارتمان سازی شرق است . در منطقه ۲۰ هم صاحب گود بدون پروانه شرکت دولت آباد است.

در این لیست تعداد گودهایی که حاصل پروژه های مشارکتی با شهرداری است، ۸ گود است و تعداد گودهای شعرداری ۱۰ گود است که متعلق به شهرداری مناطق ۵ ،۷ ،۱۰،۱۳،۱۵و ۱۸ است.

نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان و سپاه نیز مالکیت برخی از این گودها را در اختیار دارند . نهادهای دولتی از جمله آموزش و پرورش هم صاحب ۱۰ گود هستند و صاحب ۹ گود شخصیت حقیقی و ۹گود هم متعلق به شرکت ساختمانی است.

بیشتر این گودها مدت هاست که فعالیت ساختمانی آن متوقف شده است و بیشترین زمان توقف مربوط به گودی در منطقه ۶ تهران است که فعالیت آن ۲۶۴ ماه است که متوقف شده است. بیشترین مساحت گودهای پرخطر متعلق به ملکی در منطقه ۵ در خیابان کاشانی است که ۳۶ هزار و ۷۳۱متر مربع مساحت دارد و ۱۲ متر عمق گود است. عمیق‌ترین گودها مربوط به دو گود در منطقه یک و ۲۲ با عمق ۲۰ متر است.

بیشتر این گودها تعیین تکلیف شده اند. مهدی بابایی؛ رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر تهران با اشاره به گودهای پرخطر سطح شهر تهران می گوید: در جلسات مستمری که در مناطق ۲۲گانه داریم موضوع گودهای پر خطر را هم مورد پیگیری قرار دادیم بخش عمده‌ای از این گودهای پرخطرتعیین تکلیف شده‌اند. هر گودی ،گود پرخطر نیست و بیشتر گودهای پرخطر در مناطق تعیین‌تکلیف شده و یا مالک ملزم به ایمن‌سازی شده و یا شهرداری راسا گود را پر کرده است بنابراین موضوع پیگیری شده است و این که گفته شود مواردی بحرانی در این زمینه داریم ، این گونه نیست.

بابایی تاکید کرد: کمیته ایمنی در جلساتی که با محوریت ایمنی در مناطق ۲۲ گانه برگزار می‌شود به موضوع گودها هم ورود پیدا کرده و گودهایی که وضعیت اورژانسی داشتند را مناطق تعیین تکلیف کرده‌اند.

گودهای پرخطر تهران را بشناسید | بیشترین گودها در کدام مناطق هستند؟

کد خبر 792386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha