مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه‌شهری: معاون حمل ونقل ‌وترافیک شهردار تهران گفت: روزانه 20 میلیون ساعت وقت تهرانی‌ها در ترافیک تلف می‌شود

جعفر تشکری هاشمی، در همایش دست‌اندرکاران حمل‌ونقل شهری افزود: آمارها نشان می‌دهد سالانه 25 هزار میلیارد تومان صرف یارانه انرژی در کشور می‌شود که بخش عمده آن یارانه سوختی است که آلودگی هوا، اتلاف وقت مردم، ناراحتی‌های روحی و روانی و... را در پی دارد.

وی به یارانه مترو اشاره کرد و اظهار داشت: برآورد کرده‌ایم در سال‌جاری مترو نیازمند 120 میلیارد تومان یارانه بلیت است که باید نیمی از آن‌را دولت و نیمی دیگر را شهرداری تهران پرداخت کند. معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه شهردار تهران اعلام کرده که مهم‌ترین سیاست در حوزه شهری موضوع حمل‌ونقل و ترافیک است، ادامه داد: توسعه حمل‌ونقل عمومی در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه برای توسعه 20کیلومتر مترو در سال‌جاری برنامه‌ریزی کرده‌ایم، یادآور شد: در بخش خطوط تندرو، امسال 3 خط جدید راه‌اندازی می‌شود. وی به میزان یارانه برای بلیت مترو به ازای هر یک سفر 300تومان اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری به حدود 120میلیارد تومان یارانه مترو نیازمندیم که باید نیمی از آن را دولت و نیم دیگر را شهرداری پرداخت کند.

این در حالی است که در سال گذشته این امر رخ نداده و مجموعه یارانه‌ای که در بخش مترو دریافت کرده‌ایم، حدود 17میلیارد تومان بوده که با 25 میلیارد تومان مصوب، فاصله بسیاری دارد. معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه دولت موظف است در سطح اعتباراتی که مجلس تصویب کرده اعتبار در اختیار ما قرار دهد، بیان داشت: ما به‌عنوان یک واحد عملیاتی براساس این مصوبات برنامه‌ریزی می‌کنیم.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه تمامی مشکلات، نبود مدیریت واحد شهری است، خاطرنشان کرد: اگر تمامی دستگاه‌ها مکلف شوند در چارچوب سیاست‌ها و راهبردهای یکسان فعالیت کنند، منابع و امکانات جهت‌دهی خواهد شد.

معاون ترافیک شهردار تهران ادامه داد: شما بروید شهرهای موفق دنیا را ببینید. آیا آشفتگی‌ها در مدیریت آنها اینگونه است؟ در مالزی یک شهر را 5/3 ساله می‌سازند و ما باید 5/3 سال صحبت کنیم که بدون کار کارشناسی نباید نسبت به استفاده از مونوریل اقدام کرد، ولی همین یک کلمه را نمی‌توان جا انداخت!

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای‌عالی ترافیک توانست درباره خطوط ریلی هوایی شهرداری را قانع کند؟ افزود: قانع‌کردن با محاوره، سر یک میز نشستن و تعارف‌کردن، نمی‌شود.

معاون ترافیک شهردار تهران تاکید کرد: یا با کار و مطالعه و تحقیقات و مستندات علمی این حرف را زده‌اند یا براساس گرایش‌های سیاسی و احساسی. تشکری هاشمی بیان کرد: اگر کار علمی، فنی و تخصصی انجام داده‌اند باید مستندات خود را ارائه کنند تا ما ببینیم با چه مطالعاتی یا کدام مشاور و چه الگویی به این نتیجه رسیده‌اند و تا الان هیچ مستنداتی به ما نداده‌اند

کد خبر 79221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز