مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری برای رفع مشکل ترافیک حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته است، همچنین طول خطوط مترو تهران تا فروردین ماه سال آینده به 110 کیلومتر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، محمد‌هادی ایازی دوشنبه (12 اسفند) در دومین جشنواره سراسری ترافیک و رسانه که در تالار حرکت برگزار شد افزود: کلانشهر تهران بالغ بر 700 کیلومتر مربع وسعت دارد و حدود 5/3 میلیون دستگاه خودرو و یک میلیون و 700 هزار دستگاه موتور‌سیکلت در آن تردد می‌کند.

روزی 15 میلیون سفر

وی با اشاره به اینکه روزانه بالغ بر 15 میلیون سفر درونشهری در تهران انجام می‌شود تصریح کرد: روزانه بالغ بر 12 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل در پایتخت مصرف می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به این که طی سالهای اخیر رسانه‌ها در موضوع کاهش ترافیک نقش مهمی ایفا کرده‌اند، اجلاس کلانشهرها را یادآور شد و گفت: در یکی از کمیته‌ها موضوع ترافیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضرین اعلام کردند که موضوع ترافیک یکی از پیچیده‌ترین مسایل است.

وی تاکید کرد: در چند سال گذشته حمل و نقل عمومی توسعه یافته است ولی در حد انتظار مردم نبوده است.

سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: باید توسعه مترو و خطوط اتوبوسرانی تندرو به طور جد در دستورکار شهرداری تهران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به زیرساخت‌ها می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات ترافیک را برطرف کند گفت: فرهنگسازی یکی از مسایل مهم در کاهش ترافیک است.

یک‌سوم بودجه شهراری برای ترافیک

سخنگوی شهرداری تهران تصریح کرد: برای اولین سال بودجه در شهرداری تهران برای ترافیک به طور مستقیم 1240 میلیارد تومان و در بخش توسعه معابر بالغ بر 960 میلیارد تومان اعتبار دیده شده است و بدین ترتیب می‌توان گفت که یک سوم اعتبار شهرداری تهران به موضوع حمل و نقل ترافیک اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه از جشنواره سال گذشته تا امروز 800 هزار خودرو به تهران اضافه شده است گفت: امیدواریم سال آینده تعداد خودروهای شخصی کاهش و ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه یافته باشد.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه یک سفر با اتوبوس 220 تومان و یک سفر با مترو 375 تومان برای شهرداری تهران هزینه دارد، تصریح کرد: این در حالیست تهرانی‌ها برای هر سفر با اتوبوس تنها 20 تومان و هر سفر با مترو 75 تومان پرداخت می‌کنند و مابقی این مبلغ به صورت یارانه پرداخت می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: شهر تهران بیش از این دیگر گنجایش خودرو نداشته و به پارکینگ تبدیل شده است.

کد خبر 76322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز