مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون اداره‌ کل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:

 همزمان با سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 9 پارک ترافیک در شش استان کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، جواد سقایی افزود: این پروژه‌ها با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیک در استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان، لرستان، بوشهر، آذربایجان شرقی و اصفهان احداث شده است.

وی گفت: پارک‌های ترافیک مذکور در مساحت 30 هزار مترمربع و با ظرفیت یک هزار نفر در ساعت در شهرهای تبریز، قاین، فردوس، اسدیه، خرم آباد، اهر، برازجان، بوشهر و بندرعباس ساخته شده است.

معاون دفتر ایمنی و ترافیک با اشاره به اینکه 20 درصد از اعتبار مورد نیاز این پارک های ترافیک توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین شده است، هدف از احداث این مجموعه‌ها را ارتقای دانش ایمنی عبور و مرور کودکان و دانش آموزان و کاهش تصادفات این گروه سنی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده و تجارب کشورهای موفق دنیا در امر ایمنی و ترافیک، پارک‌های ترافیک، فضایی بسیار مؤثر و مناسب برای ارایه آموزش‌های عملی در کنار آموزش‌های نظری محسوب می‌شود.

سقایی افزود: پارک‌های ترافیک مکانی کوچک اما مشابه شهرهای بزرگ است که اغلب تقسیم بندی‌های شهری در آن لحاظ و برای کودکان زیر 15 سال طراحی شده است و کودکان و دانش آموزان با حضور در این پارک‌ها، نحوه عبور از عرض خیابان و عبور از پیاده‌روها و کارکرد هر یک از علایم افقی و عمودی و تجهیزات ایمنی را می‌آموزند و برای مواجهه با حوادث ناشی از عبور و مرور عابران پیاده و وسایل نقلیه آماده می‌شوند

کد خبر 75603

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز