مقامات فرانسوی که با نزدیک شدن به زمان برگزاری المپیک پاریس در کمتر از یک سال آینده می‌خواهند مطمئن شوند که ساس‌های خون‌آشام در طول بازی‌ها شرکت‌کنندگان را آزار نخواهند داد، اقداماتی را برای نابود کردن این حشرات موذی آغاز کرده‌اند.

bedbug

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز تصاویری از حشراتی که در قطارهای سریع‌السیر و متروی پاریس در گردش هستند ، بوسیله کاربران شبکه‌های اجتماعی به همراه موجی از مقالات آنلاین در مورد وجود این حشرات در سینماها و حتی فرودگاه شارل دوگل در حال انتشار بوده‌اند.

 این گزارش‌ها به بالاترین سطوح دولتی هم رسیده‌اند. امانوئل گرگوار معاون شهردار پاریس در نامه‌ای به الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه این هفته نوشت: «دولت به طور فوری به تدوین یک طرح عملیاتی علیه این حشرات نیاز دارد، زیرا فرانسه در حال آماده‌سازی برای استقبال از بازی‌های المپیک و پارالمپیک در سال ۲۰۲۴ است.» کلمان بون، وزیر حمل‌ونقل فرانسه نیز روز جمعه گفت که هفته آینده با شرکت‌های حمل‌ونقل در این باره بحث خواهد کرد.

مسافران در در ایستگاه قطار گار دو لیون در پاریس گفتند که تردید دارند مقامات بتوانند بر این مشکل غلبه کنند. لورا مادی، یک بازاریاب که قصد سفر به جنوب فرانسه را داشت گفت: «من نگران هستم. بارهایم را بسته نگه می‌دارم تا جلوی ورود (ساس‌ها را ) به خانه‌ام را بگیرم. وقتی به خانه برسم باید همه لباس‌هایم را بشویم.»

سوفی روسیکا که از نیس وارد پاریس شده بود، گفت که با دقت صندلی خود را برای هر نشانه‌ای از این حشرات که از خون انسان تغذیه می‌کنند و می‌توانند در محیط‌های متنوعی از جمله تخت‌خواب زندگی کنند، بررسی کرده است. او گفت: "«ین موضوع مرا تحت تاثیر قرار داد. مجبور بودم قطار سوار شوم و نگران بودم که مبادا ساس‌های خون‌آشام پیدا کنم. اما باز هم، می‌توان آن‌ها را در سینماها و تقریباً همه‌جا پیدا کرد.»

سازمان بهداشتی «تامین اجتماعی ملی فرانسه» (ANSES) در گزارشی در  ماه ژوئیه (تیر ماه) امسال اعلام کرد که ساس‌های خون‌خوار بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ بیش از یک دهم خانه‌های فرانسه را آلوده کرده‌اند.

ساشا کریف، مدیر یک فروشگاه مبارزه با آفات گفت: «همه دچار وحشت شده‌اند. مردم به علت وچود این حشرات موذی واقعاً می‌توانند افسرده و حتی بدگمان شوند.»

روزنامه لو پاریزین در شماره روز جمعه‌اش در مقاله‌ای در صفحه اولش درباره وحشت ناشی از ساس‌های خون‌خوار آنها را از شکلی از «ترور خانگی» نامیده است.

گرگوآر، معاون شهردار پاریس از از شرکت‌های بیمه خواسته است که مبارزه با ساس‌های خون‌خوار را هم در سیاست‌های پوشش بیمه‌ای خود بگنجانند، چرا که افراد کم‌درآمد ندرتا از استطاعت مالی برای به کار گماردن شرکت‌های کنترل آفات برای پاکسازی خانه‌هایشان برخودار هستند.

کد خبر 792162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha