نمایشگاه عکس «عکاسِ چریک» که شامل گزیده‌ای از عکس‌های جاویدالاثر کاظم اخوان درباره جنگ تحمیلی است، فردا در «گالری خانه عکاسان ایران» افتتاح می‌شود.

عكاس چريك

همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس «عکاسِ چریک» آثاری از جاویدالاثر کاظم اخوان از سال‌های آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که روز چهارشنبه، مورخ ۵ مهر ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۳۰ در «گالری خانه» افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه گزیده‌ عکس‌های جنگ تحمیلی از پاییز ۱۳۵۹ تا خرداد ۱۳۶۱ در عملیات‌ شهید مدنی، شهیدان رجایی و باهنر، شهید چمران، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس است.

نمایشگاه عکس «عکاسِ چریک» از ششم مهر تا ۱۰ آبان‌ ۱۴۰۲ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ الی ۱۹ در گالری خانه حوزه هنری واقع در خیابان سمیه قبل از خیابان حافظ میزبان علاقه‌مندان است.

کاظم اخوان،  متولد ۱۳۳۸ در مشهد، خبرنگار و عکاس خبرگزاری ایرنا بود. وی یکی از ۴ دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان در سال ۱۳۶۱ است.

با شروع جنگ وی به ستاد جنگ‌های نامنظم پیوست. وی در کنار مصطفی چمران در بیش از هفتاد عملیات و نبرد خطرناک به عنوان یک عکاس رزمنده با دوربین عکاسی و فیلمبرداری حاضر بود.

اخوان در اولین نمایشگاه بزرگ عکس جنگ در سومین سالگرد انقلاب که در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، و در آن ۷۵عکاس حرفه‌ای و آماتور شرکت داشتند، مقام اول را کسب کرد. همچنین تعدادی از آثار اخوان در ویژه‌نامه‌ها منتشر و توسط ستاد تبلیغات جنگ در ۲۲ بهمن ۱۳۶۱ که حاصل کار عکاسان حرفه‌ای جنگ ایران و عراق بود، چاپ شد. در کتاب «دفاع علیه تعرض» بیشترین عکس‌ها مربوط به کاظم اخوان دیده می‌شود.

کد خبر 791303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha