همشهری آنلاین: ستاد مرکزى توزیع سهام عدالت، ‌دستور‌العمل فرآیند شناسایى و تایید نهایى مشمولان مرحله نهم واگذارى سهام عدالت به بیماران خاص را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،‌ بر اساس این مصوبه بیماران خاص، به بیمارانی اطلاق می‌شود که به یکی از بیماریهای هموفیلی، ام‌اس، تالاسمی و دیالیزی مبتلا هستند و از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیماری خاص آنها تأیید شده است.

بر این اساس، حداکثر افراد مورد احتساب در یک خانوار براى توزیع سهام عدالت 5 نفر است و در صورتى که تعداد افراد خانوار بیش از 5 نفر باشد سهام تخصیصى بین همه اعضاى خانوار توزیع خواهد شد و از این بابت سهام اضافه‌اى تعلق نخواهد گرفت.

بر این اساس، ‌افراد مشمول دریافت سهام عدالت موضوع این دستورالعمل ازجانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تفکیک استان و شهرستان از طریق ارایه پایگاه اطلاعاتی که ساختار آن ازجانب دبیرخانه ستاد مرکزی تهیه شده، تعیین می‌شوند و بیماران خاص و افراد تحت تکفل آنان موضوع این دستورالعمل که از طریق سایر مراحل توزیع سهام عدالت، مشمول دریافت سهام عدالت شده یا می‌شوند در انطباق با شرایط این دستورالعمل، سهام عدالت دریافت خواهند داشت.

بر اساس مصوبه ستاد مرکزى توزیع سهام عدالت، ستادهای استانی طرح توزیع سهام عدالت وظیفه برقراری ارتباط با دبیرخانه ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت در جهت اجرای دقیق این دستورالعمل و سایر دستورالعمل‌ها و موارد ابلاغی در سطح استان را برعهده خواهند داشت و دبیرخانه ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت موظف است ضمن دریافت بانک اطلاعاتی مشمولان این دستورالعمل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با همکاری سازمان ثبت احوال کشور فهرست نهایی و پالایش شده مشمولان را ارایه کند.

دبیرخانه‌های ستاد استانی پس از دریافت فهرست تأیید شده مشمولان، موظف هستند فراخوان عضویت در تعاونی‌های شهرستانی‌ را برای دریافت سهام عدالت بر اساس این فهرست، از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها باری مشمولان ارسال کند.[آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی تهران]

شرکت‌های تعاونی شهرستانی موظفند با مراجعه مشمولان برای عضویت در تعاونی در قبال دریافت فراخوان و مدارک لازم مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مرکزی نسبت به ثبت‌نام مشمولان اقدام کنند.

کد خبر 79063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز