همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت:‌ در ابتدای سال گذشته نرخ تورم 26 درصد بود که در پایان سال 87 این نرخ به کمتر از 18 درصد رسید.

به گزارش خبرنگار واحدمرکزی خبر از تهران، حسینی در همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور افزود: این سیر نزولی کاهش نرخ تورم در سال 88 نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: به دنبال رکود؛ بیکاری و فقر و به دنبال بیکاری؛ ورشکستی اقتصادی و اجتماعی خواهد بود که در این تلاطم اقتصادی، مردم عادی نخستین کسانی هستندکه صدمه      می‌بینند.

حسینی افزود: زمانی که بورس‌های جهان در پی بحران اقتصادی جهانی بسیار لطمه دیدند بورس تهران بر اساس اعلام فدراسیون جهانی بورس‌ها از نظر میزان افزایش سود شاخص‌ها رتبه نخست را کسب کرد.

وی گفت: ‌در حالیکه 40 بانک بزرگ جهانی ورشکست شده‌اند ایران اولین بانک خود را به بخش خصوصی واگذار کرد و دیگر بخش‌ها نیز مانند بانک‌ها، بیمه‌ها، کارخانجات، پتروشیمی و بخش‌های دیگر نیز به زودی عرضه خواهد شد.

حسینی افزود: ایران مکانی امن برای سرمایه گذاری از طرف ایرانیان مقیم خارج از کشور است و دولت با سرعت مناسبی به سمت خصوصی سازی بخش‌های مختلف پیش می‌رود.
وی گفت: برای خصوصی سازی کامل بخش‌های اقتصادی صد میلیارد دلار نیاز است که 40 میلیارد آن تامین شده و شصت میلیارد مابقی بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است.

وزیر اقتصاد و دارایی در پایان افزود: این وزارتخانه آمادگی کامل برای ارائه اطلاعات در خصوص بخش‌های مختلف اقتصادی کشور به سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور دارد.

کد خبر 79045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز