«هیچ دانشجو و دانش‌آموزی نمی‌بایست به جهت فقر مالی، ترک تحصیل کند.» این شعار و رویکرد بنیاد موقوفات دکتر «عباس مصلی‌نژاد» است؛ بنیادی که از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را با هدف حمایت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان آغاز کرد.

مصطفی نژاد

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: دکتر عباس مصلی‌نژاد در شهر آبادان متولد شد، تحصیلات ابتدایی را در دبستان مهرگان به پایان رساند و دوره متوسطه را در دبیرستان البرز تهران گذراند. سپس تحصیلات عالی خود را در رشته‌های اقتصاد، مهندسی راه و ساختمان و علوم سیاسی ادامه داد. این خیّر نیکوکار و استاد دانشگاه تهران، بیش از ۵۰ مدرسه ساخته‌ و وقف کرده‌است.

مدارس نمونه بنیاد مصلی نژاد در مقاطع مختلف تحصیلی به نام‌های آرمیتا، آرمینه، آریو و مهشید (نام فرزندانش) ساخته و وقف شده‌ است. آموزشکده و هنرستان پسرانه و سالن اجتماعات آریو مصلی‌نژاد، دبیرستان‌های پسرانه حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) در مشهد، به همت این خیّر مدرسه ساز ساخته و تجهیز شده و با نظارت بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد از سوی آموزش و پرورش اداره می‌شود.

حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و دارای استعدادهای درخشان از طریق اعطای بورسیه تحصیلی از فعالیت‌های دیگر این مرکز دنبال است. بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد، همه ساله به ساخت واحدهای آموزشی در مقاطع تحصیلی دبستان و دبیرستان برای وزارت آموزش و پرورش و همچنین فضاهایی نظیر دانشکده‌ها و ساختمان‌های آموزشی، اداری، خوابگاه‌های دانشجویی، فضاهای ورزشی و ... برای دانشگاه‌های کشور اقدام می‌کند.

ساخت مدرسه در حوزه آموزش و پرورش عشایری، ساخت مدرسه در استان‌های سیستان و بلوچستان، بجنورد، اردبیل، مازندران، ایلام خوزستان و... ساخت زمین فوتسال دانشکده علوم اجتماعی، مجموعه ورزش‌های آبی دانشگاه صنعتی شریف... گوشه‌ای از فعالیت‌های خیرخواهانه این خیر نامدار است.

کد خبر 789295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha