دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: بورس تهران کارنامه کاری دوشنبه 24 فروردین ماه را در حالی بست که 58 میلیون سهم در این بازار مبادله شده بود.

ارزش سهام معامله شده در بورس اوراق بهادار تهران در این روز بالغ بر 119.3 میلیارد ریال برآورد شد که طی 11 هزار و 153 معامله انجام شده بود.

طی دادوستدهای این روز همه شاخص‌های اصلی بورس تهران با افزایش مواجه شدند که بیشترین تاثیر را در روند رشد شاخص‌ها معاملات انجام شده روی سهام بانک پارسیان٬ فولاد مبارکه و بانک کارآفرین داشتند.

شاخص کل قیمت سهام در پایان معاملات این روز 27.7 واحد رشد کرد و به 8 هزار و 203 واحد رسید و شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) به ترتیب 26 واحد و 16.8 واحد افزایش پیدا کردند.

پرتقاضاترین سهم امروز بورس تهران مخابرات ایران بود و 655 نفر اقدام به خرید 28.36 میلیون سهم این شرکت به ارزش 40.3 میلیارد ریال کردند.

تقاضا امرور برای خرید سهام صدرا افزایش پیدا کرد به طوری که بعد از مخابرات پرتقاضاترین سهم بورس بود.

طی دادوستدهای این روز دو هزار و 8 نفر برای خرید 20 میلیون سهم این شرکت به ارزش 12 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

از سوی دیگر بیشترین حجم عرضه معاملات امروز مربوط به پالایش نفت اصفهان بود. 4.5 میلیون سهم این شرکت در جریان دادوستدهای بورس تهران به فروش گذاشته شد که در مجموع ارزش سهام یاد شده 26.5 میلیارد ریال بود. 

کد خبر 78906

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز