همشهری آنلاین - سپیده بهکام: جابجایی ۳۰ میلیون سهم در بورس اوراق بهادار تهران کافی بود تا شاخص کل قیمت سهام در معاملات روز دوشنبه ۱۷ فروردین ۴۳ واحد رشد کند.

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۸۰.۳ میلیارد ریال برآورد شد. در این روز موثرترین عامل رشد شاخص‌ها معاملات انجام شده روی سهام پالایش نفت اصفهان بود. تا پایان معاملات امروز ۱۱.۷۲ میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش ۶۴.۶۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران مبادله شد که باعث شد این شرکت صدر نشین جدول پرتقاترین‌ها بورس شود.

شاخص کل قیمت سهام در این روز به ۸ هزار و ۴۹ واحد رسید و شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) با ۳۹ واحد افزایش خود را به ۶ هزار و ۴۶۸ واحد نزدیک شد همچنین شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) معاملات امروز را با ۳۵.۲ واحد رشد به پایان برد و به ۱۲ هزار و ۵۶۴ واحد رسید.

دومین سهم پرتقاضا در معاملات امروز بورس تهران سهام بانک کارآفرین بود که یک هزار و ۹۴۷ دستور خرید برای ۱۹.۲ میلیون سهم این بانک به ارزش ۵۲.۴۵ میلیارد ریال صادر شد.

سهام مخابرات هم به عنوان سومین سهم پرطرفدار امروز در ردیف سوم جدول تقاضا جای گرفت. در این روز حجم تقاضا برای سهام مخابرات به ۳۰.۲ میلیون سهم به ارزش ۴۲.۷۳ میلیارد ریال بالغ شد.

صدرا و بانک پارسیان و پس از آن ملی صنایع مس هم پس از شرکت‌های یاد شده امروز بیشترین حجم تقاضا را از آن خود کردند به طوری که حجم تقاضا برای سهام صدرا (صنعتی دریایی ایران) امروز در حدود ۲۱.۶۹ میلیون سهم به ارزش ۱۳ میلیارد ریال، بانک پارسیان ۷.۳ میلیون سهم به ارزش ۱۱.۶ میلیارد ریال و ملی صنایع مس ۳.۴۴ میلیون سهم به ارزش ۹.۸۸ میلیارد ریال بود.

از سوی دیگر پرعرضه‌ترین سهم بازار سهام ماشین‌آلات تراکتورسازی اعلام شد. ۸۴ نفر تعداد ۴۹۵ هزار و ۲۲۳ سهم این شرکت به ارزش ۵۶۳ میلیارد ریال را به فروش گذاشته بودند.

کد خبر 78316

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز