رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در جریان سئوال از شهردار تهران با تأکید بر این موضوع که سئوال به معنای چالش با شهردار نیست، گفت: نیازمند ورود روزانه ۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان هستیم.

نرجس سلیمانی

به گزارش همشهری آنلاین، نرجس سلیمانی در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک به شهردار تهران برای دریافت مدال افتخار و تحریم از سوی انگلیس به عنوان تأییدی برای شخصیت انقلابی ایشان، گفت: مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل به اندازه ای روشن و غیرقابل انکار است که نیازی به توضیح ندارد و مردم از صبح تا شب با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

او ادامه داد: ۲۴ ماه از حضور شهردار در شهرداری می گذرد؛ شما پیش از این در جایگاه نماینده مجلس با ساز و کارها و چالش‌های شهر آشنایی داشتید و از زمانی که در ساختمان شهرداری مستقر شدید باید کلیه فرآیندهای لازم برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل را که علاوه بر طرح جامع پسماند و طرح تفصیلی انجام می‌دادید.

این عضو شورای شهر افزود: شما دو دوره بودجه مدیریت شهری را اجرا کرده و یا در دست اجرا دارید؛ بر اساس برنامه توسعه باید روزانه ۵ دستگاه اتوبوس به شهر تهران اضافه می‌شد. امیدواریم با همت مدیریت جهادی، هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس که تعهد برنامه است، عملیاتی شود و به دوره بعد کشیده نشود.

سلیمانی با بیان اینکه هزار و ۴۱۷ دستگاه اتوبوس در شهر فعال است، یادآور شد: بنابر اعلام سازمان اتوبوسرانی دو هزار و ۳۷۰ دستگاه اتوبوس فعال و ۶۰ دستگاه مینی بوس در سطح شهر و بنابر اعلام دفتر پایش هزار و ۵۵۸ دستگاه اتوبوس در شهر فعال هستند.

او ادامه داد: با دریافت ۹۷ دستگاه اتوبوس، در این لحظه هزار و ۴۱۷ دستگاه در کنار دو دستگاه اتوبوس برقی و ۴۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و ۲۰ دستگاه دو کابین داریم و هزار و ۴۷۹ دستگاه اتوبوس در فصل پاییز خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هزار و ۶۶۷ دستگاه با احتساب مینی بوس تا پایان امسال در سطح شهر فعال خواهند بود، یادآور شد: اگر کمینه نمره قبولی، سه هزار و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس باشد به کمتر از ۲۵ درصد از ۱۰۰ درصد نیاز در امسال خواهیم رسید.

سلیمانی تأکید کرد: بیش از ۱۰۸ هفته از استقرار مدیریت شهری دوره ششم گذشته اما شتاب فعالیت‌ها متناسب با نیاز شهر تهران نیست و برای تحقق عدالت شهری باید هر روز پنج دستگاه اتوبوس وارد ناوگان می شد اما از مجموع تلاش‌ها هر دو روز یک اتوبوس اضافه شده که قابل قبول و قانع کننده نیست؛ البته تلاش های خوبی صورت گرفته که در بازدیدها و قراردادها دیدیم. امیدوارمی تعداد اتوبوس های ناوگان به هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برسد.

او با بیان اینکه پرسش بنده از شهردار در اردیبهشت ماه قرائت شد، خاطرنشان کرد: پرسش ابزاری است تا مدیریت شهری کمک کند و  اقدامات را برای برطرف کردن نیازهای شهروندان سرعت ببخشد؛ نباید این برداشت صورت بگیرد که سؤال پرسیدن به معنای چالش با شهردار است. امیدواریم هزار و ۵۰۰ دستگاه را تا پایان سال به تهران اضافه کنیم و وعده‌ها محقق شود.

کد خبر 788891
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0