همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران بامداد دوشنبه 24 فروردین برای شرکت در همایش علامه اقبال لاهوری و دیدار با مقام‌های ارشد پاکستان،وارد اسلام آباد پایتخت این کشور شد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حداد عادل در این سفر چهار روزه، با رئیس مجلس ملی پاکستان و گروه دوستی پارلمانی دو کشور دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

رضا ملکی معاون امور آموزشی و پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سفر رئیس سابق مجلس شورای اسلامی کشورمان را همراهی می‌کند.

همچنین با حضور حداد عادل در پاکستان کتاب سامراج شکن نوشته سید محمد علی ترمذی نویسنده پاکستانی درباره سخنان استکبار ستیزانه دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران طی مراسم رسمی در دانشگاه بین الملل اسلامی رونمایی خواهد شد.

سخنرانی در دانشگاه نومل و حضور در نشست شعرا، ادبا و اساتید زبان فارسی در محل مقتدره قومی زبان پاکستان از دیگر برنامه‌های حداد عادل در اسلام آباد است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به اسلام آباد در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:روابط مستحکم و برادرانه ایران و پاکستان هم‌اکنون الگوی مناسبی برای کشورهای منطقه و جهان اسلام است که باید بیش از پیش گسترش یابد.

حداد عادل افزود: پاکستان و ایران دارای روابط دیرینه و مشترکات فرهنگی و معنوی بسیارعمیقی هستند و رشته محکم بین دو ملت اعتقادات اسلامی است.

وی تقویت و توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه را به سود کشورهای منطقه و جهان اسلام دانست.

حداد عادل همچنین از مواضع اسلام آباد در مجامع بین‌المللی برای دفاع از حقوق ملت ایران به ویژه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان تقدیر کرد.

وی با تاکید بر اینکه تقویت و توسعه همکاری‌‌های علمی، دانشگاهی بین تهران و اسلام‌آباد ضروری است ،گفت:همکاری دو ملت جهان اسلام یعنی ایران و پاکستان می تواند در استحکام جهان اسلام موثر باشد.

کد خبر 78872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز