همشهری آنلاین: رئیس جمهور پاکستان که برای شرکت در اجلاس اکو به تهران آمده است با مقام معظم رهبری دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه 20 اسفند) در دیدار آقای آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان با اشاره به مشترکات بسیار عمیق تاریخی و فرهنگی دو ملت افزودند: محبت متقابل دو ملت مؤمن ایران و پاکستان، زمینه ساز و عامل اصلی گسترش هرچه بیشتر مناسبات دو کشور است.

ایشان روند پیشرفت روابط تهران - اسلام آباد را خوب ارزیابی کردند و افزودند: سطح مناسبات می تواند متناسب با ظرفیتهای دو کشور، کاملاً ارتقا یابد.

ایشان امنیت پاکستان و ایران را کاملاً مرتبط خواندند و با اشاره به طرحهای مهم و مشترک دو کشور از جمله خط آهن سراسری پاکستان - ایران - ترکیه و خط لوله گاز ایران - پاکستان و هند افزودند: امیدواریم با تدبیر و همت شما، کارهای بزرگ به بهترین وجه انجام پذیرد.

رهبر انقلاب اسلامی همکاری کشورهای همسایه و اسلامی را باعث افزایش قدرت درونی آنها برشمردند و خاطرنشان کردند: این قدرت مشترک می تواند در هر فرایندی به نتایج مثبت منجر شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ورود و یا اعمال نفوذ امریکایی‌ها در عرصه هر کشوری را باعث بغرنج‌تر شدن اوضاع و افزایش مشکلات دانستند و افزودند: پدیده افراط‌های مذهبی نیز در منطقه از جمله در پاکستان بسیار مشکل‌زا شده است.

رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار، با تأکید بر پیوندهای کم نظیر دو کشور گفت: با همه توان برای گسترش روابط با ایران تلاش می‌کنیم و معتقدیم طرحهای مشترک ایران و پاکستان، منافع نسل‌های حال و آینده دو ملت را تأمین خواهد کرد.

آقای آصف علی زرداری افزود: همه پی برده‌اند که شاید بتوان کشورها را تسخیر و ملتها را تضعیف کرد اما نمی‌توان ملتها را از بین برد

کد خبر 76985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز