امتحانات نهایی و داخلی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی پیش از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پایان می‌یابد

مدیرکل سنجش و ارزشیابی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: امتحانات داخلی دوره‌های ابتدایی و راهنمایی پیش‌از 15‌خرداد و امتحانات نهایی دوره‌های متوسطه و پیش دانشگاهی تا 20 خرداد امسال پایان می‌یابد.

مهدی ناصری با بیان اینکه جدول برنامه‌های امتحانات دوره‌های متوسطه و پیش دانشگاهی اسفند ماه گذشته در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت، افزود: امتحانات نهایی دوره‌های متوسطه و پیش دانشگاهی از پنجشنبه 31 اردیبهشت 88 تا 20 خرداد 88 برگزار می‌شود.

مدیرکل سنجش و ارزشیابی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پایان امتحانات نهایی امسال متاثر از برگزاری انتخابات دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیست، عنوان کرد: امتحانات نهایی دوره متوسطه همه ساله 23 یا 24 خرداد به پایان می‌رسید و هرگز این امتحانات تا پایان خرداد ادامه پیدا نمی‌کرد، زیرا می‌بایست وقت کافی برای تصحیح اوراق امتحانی وجود داشته باشد و همچنین مشکلی در شرکت دانش‌آموزان در دوره‌های تابستانی و عدم‌تداخل در برگزاری کنکور پیش نیاید.

وی در عین حال بیان داشت: اغلب مدارس کشور به‌عنوان حوزه انتخابیه در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری فعال خواهند بود و عوامل اجرایی این حوزه‌ها نیز معمولا فرهنگیان کشور هستند.

ناصری با بیان اینکه فاصله متعارف در بین امتحانات دانش‌آموزان وجود دارد، تصریح کرد: چنانچه برخی از امتحانات به بعد از انتخابات موکول شود، فاصله زیاد برگزاری این امتحانات، به افت تحصیلی دانش‌آموزان منجر می‌شود.

کد خبر 78845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز