نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم هیئت رئیسه مجلس، مسئولان، مردم و دست اندرکاران برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در استان‌های ذکر شده را که یک ماه است در نقاط صفر مرزی و در گرمای ۵۰ درجه در حال خدمت رسانی به مردم هستند به صحن دعوت کرده و از آنها تجلیل کنند.

بسطامی نماینده ایلام

به گزارش همشهری آنلاین، علی اکبر بسطامی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ صحن مجلس در تذکری به رئیس مجلس اظهار کرد: از رئیس مجلس گلایه‌مند هستم. در خصوص برگزاری مراسم اربعین از همه مسئولان داخلی و خارجی تشکر کردند اما مردم در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی که با افتخار خاک پای زوار امام حسین (ع) را توتیای چشمشان کردند نادیده گرفته شده‌اند؛ مردم این مناطق در خانه‌ها، کوچه‌ها و شهرشان به ویژه در شهر مهران که مرکز ثقل زوار بود در خدمت زوار بودند اما این امر از دیدگاه رئیس مجلس پنهان ماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد می‌کنم هیئت رئیسه مجلس، مسئولان، مردم و دست اندرکاران برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در استان‌های ذکر شده را که یک ماه است در نقاط صفر مرزی و در گرمای ۵۰ درجه در حال خدمت رسانی به مردم هستند به صحن دعوت کرده و از آنها تجلیل کنند.

بسطامی با انتقاد از وضعیت زیرساخت‌های سفر اربعین، گفت: باید تلاش شود زیرساخت های لازم در شهرهایی که میزبان زوار امام حسین (ع) هستند در حوزه بزرگراهی، آزادراه و خطوط ریلی تامین شود. هم اکنون سال به سال مراسم عظیم راهپیمایی اربعین در حال برگزاری است اما شهرهای میزبان زوار با مشکل زیرساخت مواجه هستند، امیدواریم این اربعین آخرین اربعینی باشد که با چنین مشکلاتی مواجه هستیم.

وی در پایان با تشکر از وزیر کشور برای حضور در مناطق مرزی و محل تردد زائران اربعین، عنوان کرد: خیابان‌ها و کوچه‌های شهر مهران مملو از زوار بوده و حتی نقطه‌ای برای سوزن انداختن نبود؛ این صحنه باشکوه باید به تصویر کشیده شده و نمایش داده شود.

کد خبر 787604
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha