معرفی ۶ مبارزه حساس در مسابقات جهانی۲۰۲۳ بلگراد ازسوی اتحادیه جهانی کشتی با یک اتفاق غیرمنتظره همراه بود.

حسن یزدانی

به گزارش همشهری‌آنلاین، اتحادیه جهانی کشتی ۶ مبارزه را به عنوان حساس‌ترین و تماشایی‌ترین کشتی‌هایی که در مسابقات جهانی۲۰۲۳ بلگراد برگزار خواهد شد، معرفی کرد. ۳ایرانی در این لیست حضور دارند که پیش‌بینی می‌شود کشتی‌های جذابی مقابل حریفانشان داشته باشند اما اتحادیه هیچ اشاره‌ای به کشتی‌های حسن یزدانی نکرده است.

از نگاه اتحادیه جهانی در وزن ۶۵کیلوگرم، رحمان عموزاد، دارنده مدال طلای جهان در سال۲۰۲۲ مقابل تاکوتو اوتوگورو از ژاپن یکی از مسابقات حساس و دیدنی رقابت‌های امسال را برگزار خواهد کرد.

اتحادیه در این پیش‌بینی به کشتی احتمالی محمدرضا گرایی با لوئیس اورتا از کوبا در وزن ۶۷کیلوگرم کشتی فرنگی اشاره کرده است.

سومین کشتی‌ای که یک ایرانی در آن حضور دارد و به‌طور حتم در جهانی۲۰۲۳ هرگز انجام نمی‌شود، مبارزه بین امیرحسین زارع با گیبل استیوسون از آمریکاست.

استیوسون دارنده مدال طلای المپیک۲۰۲۰ ستاره نوظهور آمریکایی‌ها در دسته فوق‌سنگین بود که بعد از المپیک و در ۲۱سالگی از کشتی خداحافظی کرد و به سراغ کشتی (WWE) کچ رفت. او پس از مدتی حضور در این حرفه مجددا به کشتی برگشت و با قهرمانی در مسابقه انتخابی، ملی‌پوش تیم ملی آمریکا در وزن ۱۲۵کیلوگرم شد اما در آستانه شروع مسابقات جهانی، آمریکایی‌ها در لیست ارسالی، در وزن ۱۲۵کیلوگرم نام میسون پاریس را قرار داده‌اند. به این ترتیب حضور گیبسون در مسابقات جهانی۲۰۲۳ بلگراد منتفی است و میسون پاریس به عنوان ملی‌پوش آمریکایی‌ها به بلگراد می‌رود، کشتی‌گیری که سابقه شکست امیرحسین زارع را در کارنامه خود دارد.

از نکات جالب در فهرست ۶کشتی دیدنی اتحادیه جهانی، قرار نگرفتن نام حسن یزدانی و دیوید تیلور در این فهرست بود. به‌نظر می‌رسد اتحادیه جهانی به‌دلیل اینکه این دو کشتی‌گیر ۵مرتبه در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و ۴بار تیلور برنده کشتی بوده شانسی برای پیروزی یزدانی قائل نیست و به‌خاطر همین مبارزه این دو را در بین کشتی‌های دیدنی مسابقات جهانی قرار نداده است. تیلور در جام‌جهانی کرمانشاه برای نخستین‌بار حسن یزدانی را شکست داد و در مسابقات جهانی۲۰۱۸، المپیک ۲۰۲۰ و مسابقات جهانی۲۰۲۲ برنده دوئل جذاب با این کشتی‌گیر ایرانی بود. یزدانی فقط در جهانی۲۰۲۱ نروژ موفق به شکست دیوید تیلور آمریکایی شد. مسابقات کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان از ۲۵شهریور تا ۲مهر در بلگراد برگزار می‌شود.

کد خبر 786885
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مهران صانعی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    8 2
    این کشتی مثل مسی و رونالدو که از بقیه بازیکنان فوتبال در دنیا فاصله گرفتند. از بقیه کشتی ها فاصله داره نمیشنه پهلوون حسنو با هیچکس مقایسه کرد. البته حریفش هم قابل احترامه
  • صادق IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    9 1
    من که فقط جام جهانی رو ،کشتی بین حسن و تیلور میبینم .تمام
  • فرید آزادی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    2 1
    باعرض سلام و ادب خدمت کشتی دوستان واقعی،واقعتش کشتی رو بسیار دوست دارم بی نهایت،دویل اسپایدر با سعدالله آف و تیلور با یزدانی و دیگر کشتی ها بسیار مهیج هست،ولی کشتی های تکنسین عجیب و غریب و بلامنازع سایتی آف را هرگز فراموش نخواهم کرد روزی که سایتی آف خداحافظی کرد بار ها اشک ریختم کشتی دنیا مثل سایتی آف مودب و باوقار نخواهد دید سپاس۰