علیرضا حیدری درباره شانس‌های کسب مدال برای کشتی ایران در المپیک پاریس، گفت: نفرات خوبی در تیم‌های ملی ما حضور دارند. به اعتقاد من ۲ سنگین وزن ما در کشتی آزاد و فرنگی شانس کسب مدال طلای المپیک هستند.

علیرضا حیدری

به گزارش همشهری آنلاین علیرضا حیدری درباره ارزیابی خود از شرایط تیم ملی کشتی آزاد ایران در راه حضور در المپیک پاریس و از دست رفتن سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم، اظهار کرد: به اعتقاد من حضور نفراتی که شانس کسب مدال المپیک داشته باشند برای هر کشوری اهمیت بالایی دارد و اینکه ما در وزنی که شانس مدال نداشتیم به سهمیه نرسیدیم چندان اهمیتی ندارد. کشتی‌گیران شانس مدال در رده‌بندی نهایی تیم‌ها موثر هستند نه تعداد کشتی‌گیران اعزامی، کما اینکه در زمان ما کشوری مثل کوبا در مجموع ۴ سهمیه در کشتی می‌گرفت اما همان نفرات مدال می‌گرفتند و این کشور در جایگاه مدالی خوبی قرار می‌گرفت.

دارنده مدال‌های برنز المپیک و یک طلا، ۳ نقره و یک برنز جهان، افزود: البته از سوی دیگر باید بررسی کنیم و ببینیم چرا در سبک وزن مهره مطمئنی پرورش نداده‌ایم که بتواند برای ما سهمیه المپیک بگیرد و شانس مدال المپیک هم باشد. باید در این زمینه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و کشتی‌گیرانی شش دانگ پرورش دهیم.

وی درباره شانس‌های کسب مدال برای کشتی ایران در المپیک پاریس، گفت: نفرات خوبی در تیم‌های ملی ما حضور دارند. به اعتقاد من ۲ سنگین وزن ما در کشتی آزاد و فرنگی شانس کسب مدال طلای المپیک هستند و فکر می‌کنم این اتفاق خوب می‌تواند رخ بدهد. رحمان عموزاد هم گشتی‌گیر خوبی است. وقتی یک کشتی‌گیر از حریف خود جلوست و می‌بازد، نشان می‌دهد او توانایی بالایی برای شکست رقبایش دارد اما یا مشکل بدنسازی دارد و یا در دفاع باید شیوه خود را تغییر دهد. به نظر من عموزاد هم به شرط برطرف کردن مشکلات فنی خود شانس رسیدن به طلای المپیک را دارد.

حیدری با اشاره به غیبت دیوید تیلور در المپیک پاریس پس از شکست در انتخابی تیم ملی آمریکا، گفت: اگر تیلور به المپیک می‌آمد با توجه به شکست‌هایی که یزدانی داشته و مسائل روحی و روانی، باز هم شانس چندانی برای کسب مدال طلای یزدانی نمی توانستیم قائل شویم اما حالا که تیلور نیست از نظر روحی و روانی یزدانی در شرایط خیلی بهتری است و اگر کتف او یاری کند می‌تواند از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشد. آذرپیرا هم در جهانی بلگراد اگر حواس جمع کشتی می‌گرفت می‌توانست مدال بگیرد. او با پیروزی که چندی پیش مقابل اسنایدر داشت نشان داد می‌تواند برای کسب مدال المپیک شانس داشته باشد. البته قرعه هم اهمیت زیادی دارد. کشتی‌گیری که برای مدال طلا می‌رود حتی اگر مقابل کشتی‌گیر خیلی قدرتمند شکست هم بخورد باز شانس کسب مدال برنز را می‌تواند داشته باشد.

پیشکسوت کشتی ایران، تصریح کرد: دیوید تیلور کشتی‌گیر بسیار خوبی بود، هم قدرت بدنی خوبی داشت و هم سرعتی، شجاع، فنی و باهوش بود. او در همه فاکتورها خوب بود. خیلی وقت‌ها پایه یک کشتی‌گیر خیلی مهم است و همه کشتی را نمی‌توان به استراتژی و تاکتیک مرتبط دانست. طبیعتا در کشوری مثل آمریکا از آنجا که مثل ایران بار روانی برای کسب مدال روی ورزشکارانشان نیست، آن‌ها با فراغ بال بیشتر و بدون ترس و نگرانی مبارزه می‌کنند و به نتایج خوبی هم می‌رسند.

وی با اشاره به توانایی آرون بروکس که موفق به شکست دیوید تیلور شد، گفت: کشتی‌گیری که می‌تواند برنده حسن یزدانی را دو مرتبه شکست بدهد قطعا کشتی‌گیر خوبی است و نباید او را دست کم گرفت اما شاید بتوان سر کشتی‌گیری که جوان است و ممکن است هیجانی کشتی بگیرد کلاه گذاشت. آن چیزی که اهمیت دارد این است که با نرسیدن تیلور، یزدانی از نظر روحی در شرایط خوبی است و امیدوارک کتف او ابتدا اجازه حضور در المپیک و سپس کسب بهترین نتیجه را بدهد.

دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، درباره موضوع عمل جراحی کتف حسن یزدانی و تاثیر احتمالی آن بر عملکرد این کشتی‌گیر، گفت: این موضوع خیلی مهم است که یک کشتی‌گیر از کدام نقطه دچار آسیب‌دیدگی باشد یا جراحی کند. مثلا من رباط پایم پاره بود اما از آنجا که به حریفانم در مبارزه پا نمی‌دادم، این آسیب‌دیدگی مهم خیلی روی کار من تاثیر نداشت اما اگر نقطه قوت یک کشتی‌گیر دچار آسیب‌دیدگی شود می‌تواند روی کار او تاثیر منفی زیادی داشته باشد. ممکن است کشتی گیری از ناحیه‌ای دچار مشکل باشد اما از پتانسیل های دیگر خود استفاده می‌کند و می‌تواند کار خود را جلو ببرد.

کد خبر 854071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha